Χρόνος παραμονής καρδιολογικών ασθενών στο ΤΕΠ και ποιότητα παροχής φροντίδας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2873146 329 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και Επείγουσα Νοσηλευτική
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-10
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μπογιατζή Χρυσάνθη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Aντωνία Καλογιάννη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Νοσηλευτικής, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Νικόλαος Ρίκος, Λέκτορας, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΤΕΙ Κρήτης
Μιχαήλ Ροβίθης, Λέκτορας, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΤΕΙ Κρήτης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Χρόνος παραμονής καρδιολογικών ασθενών στο ΤΕΠ και ποιότητα παροχής φροντίδας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Χρόνος παραμονής καρδιολογικών ασθενών στο ΤΕΠ και ποιότητα παροχής φροντίδας
Περίληψη:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών αποτελεί μια σημαντική διάσταση στην επείγουσα περίθαλψη. ΣΚΟΠΟΣ: Η μέτρηση του χρόνου παραμονής των ασθενών που επισκέφθηκαν το καρδιολογικό ιατρείο στα ΤΕΠ και της ικανοποίησης τους από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, σε ένα επιλεγμένο δημόσιο νοσοκομείο. ΜΕΘΟΔΟΣ: Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν η μέθοδος της τυχαίας δειγματοληψίας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε τροποποιημένο ερωτηματολόγιο του οποίου ελέγχθηκε η αξιοπιστία (0,971). Οι απαντήσεις των ερωτήσεων σχετικά με την ποιότητα βασίστηκαν σε 5βαθμη κλίμακα Likert (1-5) με την υψηλότερη βαθμολογία να αντιστοιχεί σε μεγαλύτερη ικανοποίηση. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από τους ίδιους τους ασθενείς. Το τελικό δείγμα ήταν 270 καρδιολογικοί ασθενείς. Η διεξαγωγή της μελέτης διήρκησε από τον Ιούνιο έως και τον Ιούλιο του 2016. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Η πλειοψηφία του δείγματος ήταν άνδρες (58,9%), με μέση ηλικία 65±16 ετών, ελληνικής υπηκοότητας (86,2%), απόφοιτοι δημοτικού (33,7%) και έγγαμοι (66,7%). Το 56,9% των ασθενών προσήλθε στα ΤΕΠ με το δικό του αυτοκίνητο. Η μέση τιμή του χρόνου πρόσβασης στα ΤΕΠ ήταν 36 λεπτά, της αναμονής μέχρι τη διαλογή 22 λεπτά, της αναμονής μέχρι και την εξέταση από τον ιατρό 9 λεπτά, της αναμονής μέχρι την πρώτη εξέταση 7 λεπτά. Επίσης, το προσωπικό ενημέρωνε τους ασθενείς για το χρόνο αναμονής τους κάθε 6 λεπτά. Οι ασθενείς βαθμολόγησαν με καλή προς πολύ καλή ικανοποίηση την ιατρική (4,50) και νοσηλευτική (4,54) φροντίδα, αλλά και τις διοικητικές υπηρεσίες (4,32). Όμως για τις εγκαταστάσεις, οι ασθενείς είχαν μέτρια προς καλή ικανοποίηση (3,58). Ακόμη η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι το φύλο, η ηλικία, ο χρόνος προσέλευσης και εξυπηρέτησης στα ΤΕΠ επηρεάζουν σημαντικά την ικανοποίηση των ασθενών για τις ιατρικές, νοσηλευτικές και διοικητικές υπηρεσίες αλλά και τις εγκαταστάσεις του νοσοκομείου. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Ο χρόνος προσέλευσης και εξυπηρέτησης στα ΤΕΠ επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών και ειδικότερα τις ιατρικές, νοσηλευτικές, διοικητικές υπηρεσίες καθώς και τις εγκαταστάσεις του νοσοκομείου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Ικανοποίηση ασθενών, Χρόνος αναμονής, Επείγοντα περιστατικά
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
155
Αριθμός σελίδων:
116
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ChrysanthiMpogiatziMSc.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.