Παιδαγωγική της Ειρήνης: Θεωρία και Πράξη

Διπλωματική Εργασία uoadl:2873366 342 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Διδακτική - Προγράμματα Σπουδών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-13
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Σταυρούλια Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Βρεττός,Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης,Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Βασίλειος Πανταζής, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Παιδαγωγική της Ειρήνης: Θεωρία και Πράξη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Παιδαγωγική της Ειρήνης: Θεωρία και Πράξη
Περίληψη:
Στον σύγχρονο κόσμο, οι πόλεμοι, η βία και η αδικία δεν φαίνεται να τελειώνουν ποτέ. Σε μια προσπάθεια αντικατάστασης της κουλτούρας βίας με μια κουλτούρα ειρήνης, η εκπαίδευση για την ειρήνη προσπαθεί να καλλιεργήσει και να ενεργοποιήσει τους μη βίαιους και εποικοδομητικούς τρόπους αντιμετώπισης των συγκρούσεων. Συγχρόνως, προωθεί τις απαραίτητες δεξιότητες, γνώσεις, στάσεις και αξίες.
Αυτή η μελέτη, στοχεύει να αναδείξει πρακτικές της εκπαίδευσης για την ειρήνη στο εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλαίσιο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον εκπαιδευτικό χώρο, καθώς μέσα σε αυτόν τα παιδιά μαθαίνουν αξίες, διαμορφώνουν τη συμπεριφορά τους, καλλιεργούν το πνεύμα και την ψυχή τους. Συχνά, σχολιάζεται η σχολική εκπαίδευση για τη διατήρηση και την ενίσχυση διαφορετικών μορφών βίας, συμπεριλαμβανομένης της σωματικής βίας και της ανισότητας.
Στην εργασία αυτή, εξετάζονται οι θεωρητικές και πρακτικές πτυχές της εκπαίδευσης της ειρήνης, της βίας και των συγκρούσεων καθώς και βασικά ζητήματα που σχετίζονται με αυτές τις πτυχές, συμπεριλαμβανομένης της θέσης της ειρήνης στη σχολική εκπαίδευση.
Στο πρακτικό μέρος της εργασίας, αναδεικνύονται προγράμματα εκπαίδευσης για την ειρήνη που πραγματοποιήθηκαν σε συγκρουσιακά περιβάλλοντα. Στο πλαίσιο αυτών των προγραμμάτων, επισημαίνονται οι τρόποι, τα μέσα και οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ώστε οι έννοιες της ειρήνης, της δικαιοσύνης και της ισότητας να γίνουν μέρος του κοινωνικού και εκπαιδευτικού πλαισίου. Ακόμη, αναδεικνύονται οι καινοτόμες προσεγγίσεις που υιοθετήθηκαν στο σχολικό χώρο και οι συνεχείς καταρτίσεις των εκπαιδευτικών σε σχετικές με το θέμα έννοιες, αξίες και πρακτικές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ειρήνη, εκπαίδευση για την ειρήνη, έρευνα για την ειρήνη, σύγκρουση, βία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
98
Αριθμός σελίδων:
128
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.