The Impact of the Digital School Open Educational Resources and Practices on EFL primary and secondary courses in Greece

Διπλωματική Εργασία uoadl:2874967 276 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Γλωσσολογία: θεωρία και εφαρμογές
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-23
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Λαδά Αγγελική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευδοκία Καραβά Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Βασιλική Μιτσικοπούλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
The Impact of the Digital School Open Educational Resources and Practices on EFL primary and secondary courses in Greece
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Επίδραση των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και Πρακτικών του Ψηφιακού Σχολείου στη Διδασκαλία των Αγγλικών ως Ξένη Γλώσσα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη οδηγείται από τις Εθνικές Εκπαιδευτικές Πρωτοβουλίες με σκοπό την ανοικτή και ευέλικτη εκπαίδευση μέσω των Νέων Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), ιδιαιτέρως την επίδραση των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων στην ξενόγλωσση εκπαίδευση. Το πρόγραμμα «Ψηφιακό Σχολείο - Υπηρεσίες Ανοικτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου» υλοποιείται στο πλαίσιο της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και συντέλεσε στη δημιουργία της πλατφόρμας με τα Ανοικτά Διαδραστικά Σχολικά Βοηθήματα και των αποθετηρίων «Φωτόδεντρο» (Megalou & Kaklamanis, 2018). Παρόλο που οι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι αποτελούν βασικό πυλώνα πολλών εκπαιδευτικών πολιτικών παγκοσμίως αποσκοπώντας στην ισότιμη πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας μάθηση, υπάρχουν περιορισμοί που εμποδίζουν την αξιοποίησή τους από τους εκπαιδευτικούς.
Με σκοπό την διερεύνηση της επίδρασης του προγράμματος «Ψηφιακό Σχολείο - Υπηρεσίες Ανοικτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου» στην ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, διεξήχθη έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου μεταξύ 198 εκπαιδευτικών Αγγλικής γλώσσας. Σκοπός της έρευνας ήταν να διακριβωθούν τα επίπεδα ενημερότητας και εξοικείωσης των εκπαιδευτικών με τις πλατφόρμες «Ψηφιακό Σχολείο – Φωτόδεντρο - Διαδραστικά Σχολικά Βοηθήματα», τα αποθετήρια Ανοικτών Ψηφιακών πόρων και Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι εκπαιδευτικοί έδειξαν υψηλή γνώση αλλά σχετικά μέτρια εξοικείωση και εμπλοκή με το ανοικτό εκπαιδευτικό υλικό και τις πρακτικές. Μόνο οι ενσωματωμένοι Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι στα Διαδραστικά Σχολικά Βοήθημα διαπιστώθηκε ότι αξιοποιούνταν συστηματικά από τους συμμετέχοντες στην έρευνα με στόχο την προετοιμασία και παρουσίαση του μαθήματός τους, κάνοντας και την κατάλληλη προσαρμογή. Σχετικά με την επίδραση των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών αναφέρθηκε πολύ περιορισμένη τροποποίηση και διαμοιρασμός των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων μεταξύ των εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα της έρευνας για τις εφαρμογές του «Ψηφιακού Σχολείου» προσφέρονται για επεξεργασία και αξιοποίηση για άλλα σχολικά μαθήματα και για το στρατηγικό σχεδιασμό της Ψηφιακής Εκπαίδευσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακό Σχολείο, Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι, Ανοικτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές, Καθηγητές Αγγλικών, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
69
Αριθμός σελίδων:
81
Thesis_Dschool_Lada.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο