Αξιοποίηση του Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος LcL στο πλαίσιο του μαθήματος «Εισαγωγή στην Πληροφορική και στις Τηλεπικοινωνίες»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2875388 262 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση / ειδίκευση Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
Πληροφορική
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-05-31
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Πρωτονοτάριος Στυλιανός
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αφροδίτη Τσαλγατίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Αγορίτσα Γόγουλου, Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιοποίηση του Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος LcL στο πλαίσιο του μαθήματος «Εισαγωγή στην Πληροφορική και στις Τηλεπικοινωνίες»
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιοποίηση του Διαδικτυακού Μαθησιακού Περιβάλλοντος LcL στο πλαίσιο του μαθήματος «Εισαγωγή στην Πληροφορική και στις Τηλεπικοινωνίες»
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αξιοποίηση του διαδικτυακού μαθησιακού
περιβάλλοντος LcL (Learner centered Learning) - το οποίο αποτελεί νέα έκδοση του
διαδικτυακού προσαρμοστικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος SCALE (Supporting
Collaboration and Adaptation in a Learning Environment) - στο πλαίσιο υποστήριξης της
μαθησιακής διαδικασίας στο προπτυχιακό μάθημα «Εισαγωγή στην επιστήμη της
Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών», του τμήματος Πληροφορικής και
Τηλεπικοινωνιών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Το
μάθημα διδάσκεται στο χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους, για τους πρωτοετείς
κυρίως φοιτητές, αλλά το παρακολουθούν και φοιτητές μεγαλύτερων ετών. Η
διδασκαλία γίνεται μέσω διαλέξεων και χρησιμοποιείται το περιβάλλον e-class
(https://eclass.uoa.gr/courses/D253/) για τη διαμοίραση των διαφανειών, την
επικοινωνία μεταξύ διδάσκοντα και φοιτητών καθώς και για την υποστήριξη των
φοιτητών σε διάφορα θέματα. Το περιβάλλον LcL χρησιμοποιήθηκε από τους
προπτυχιακούς φοιτητές για εξάσκηση στο αντικείμενο του μαθήματος, μέσω
εκπόνησης δραστηριοτήτων.
Η διπλωματική εργασία αφορά τη διαχείριση του περιβάλλοντος LcL κατά τη διάρκεια
του χειμερινού εξαμήνου 2018 - 2019. Πρόκειται για μία δοκιμαστική έκδοση του νέου
περιβάλλοντος, το οποίο εφαρμόζεται πρώτη φορά σε μεγάλο πλήθος φοιτητών -
χρηστών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, δημιουργήθηκε νέο υλικό βάσει των
προδιαγραφών του LcL και έγινε προσαρμογή του υπάρχοντος υλικού, από το
περιβάλλον SCALE. Το υλικό καλύπτει όλες τις θεματικές ενότητες του μαθήματος.
Επιπλέον, παρέχεται υποστήριξη των φοιτητών - χρηστών καθ’ όλη τη διάρκεια του
εξαμήνου. Η επικοινωνία των φοιτητών πραγματοποιήθηκε με χρήση θεματικών
ενοτήτων στην περιοχή συζητήσεων της η-τάξης (e-class) του μαθήματος, μέσω η-
ταχυδρομείου (email) και μέσω του ενσωματωμένου εργαλείου αυτόματης
ανατροφοδότησης (hotjar), στο περιβάλλον LcL. Μέσα από την επικοινωνία των
φοιτητών καταγράφονται προτάσεις βελτίωσης του LcL, προβλήματα κατανόησης των
δραστηριοτήτων καθώς και τα λειτουργικά προβλήματα που απαντώνται. Η ομάδα
ανάπτυξης του διαδικτυακού μαθησιακού περιβάλλοντος LcL ενημερώθηκε για
δυσλειτουργίες που προέκυψαν καθώς και για προτάσεις βελτίωσης με στόχο την
επίλυση τους.
Τέλος, έγινε προσπάθεια ανάλυσης των επιπτώσεων της χρήσης του LcL στην τελική
βαθμολογία των φοιτητών, συμπεριλαμβανομένης και της γραπτής εξέτασης.
Καταγράφονται τα λειτουργικά σφάλματα που βρέθηκαν και η δυνατότητα επίλυσης
τους καθώς και η αξιολόγηση του LcL από τους φοιτητές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
ηλεκτρονική μάθηση, ηλεκτρονική τάξη, διαδικτυακό μαθησιακό περιβάλλον LcL, δραστηριότητες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
12
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
5
Αριθμός σελίδων:
240