Ανάλυση Λαθών: Συγκριτική παρουσίαση λαθών σε επίπεδο Β1 και Γ1 και διδακτικές προτάσεις για την αξιοποίησή τους.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2875860 314 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-06-11
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ηλιόπουλος Κωνσταντίνος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Αθανάσιος, Επίκουρος Καθηγητής, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ.
Ιακώβου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Μπέλλα Σπυριδούλα, Καθηγήτρια, Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάλυση Λαθών: Συγκριτική παρουσίαση λαθών σε επίπεδο Β1 και Γ1 και διδακτικές προτάσεις για την αξιοποίησή τους.
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάλυση Λαθών: Συγκριτική παρουσίαση λαθών σε επίπεδο Β1 και Γ1 και διδακτικές προτάσεις για την αξιοποίησή τους.
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα αφορά την ανάλυση Λαθών των μαθητών της ελληνικής σαν δεύτερη γλώσσα σε μέσο και προχωρημένο επίπεδο. Η προσπάθειά μας έγκειται στην αξιοποίηση της Ανάλυσης Λαθών η οποία θεωρείται ως ένα σημαντικό μεθοδολογικό εργαλείο των εκπαιδευτικών στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν πως οι μαθητές κατακτούν την Γ2. Σε πρώτη φάση, πραγματοποιήθηκε μια αναλυτική παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου της Ανάλυσης λαθών, ενώ σε δεύτερο επίπεδο έγινε μια συγκριτική παρουσίαση της Ανάλυσης των λαθών σε μέσο και προχωρημένο επίπεδο. Η επιλογή των δομών που μελετήθηκαν δεν έγινε με τυχαίο τρόπο αλλά με βάση τον βαθμό δυσκολίας που προκαλούν στην κατάκτησή τους από τους μαθητές. Τα παραδείγματα που χρησιμοποιήθηκαν σχετίζονται με τη Συμφωνία Υποκειμένου-Κατηγορουμένου, τη διάκριση Συνοπτικής- Μη συνοπτικής όψης καθώς και την εναλλαγή Ενεργητικής και Παθητικής Φωνής. Σε ένα τελευταίο επίπεδο μετά την αναφορά των αποτελεσμάτων της έρευνας θα οδηγηθούμε σε μια σειρά από διδακτικές προτάσεις αξιοποιώντας και βιβλιογραφικές αναφορές προκειμένου να βοηθηθούν οι μαθητές στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν την ελληνική γλώσσα σαν Γ2.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Ελληνικά σαν δεύτερη γλώσσα, Ανάλυση Λαθών, Συμφωνία Υποκειμένου-Κατηγορουμένου, Διάκριση Συνοπτικής-Μη Συνοπτικής όψης,Εναλλαγή Ενεργητικής-Παθητικής φωνής, Διδακτικές προτάσεις
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
40
Αριθμός σελίδων:
71
Διπλωματική εργασία-converted.pdf (800 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο