Η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας από τους χρήστες και η διαδρομή τους σε αυτές: Ευρωπαϊκή εμπειρία και ελληνική πραγματικότητα

Διπλωματική Εργασία uoadl:2876120 373 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-06-14
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Παπαδημητρίου Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καϊτελίδου Δάφνη, Αναπλ. Καθηγήτρια, Νοσηλευτική, ΕΚΠΑ, Επιβλέπουσα
Διομήδους Μαριάννα, Αναπλ. Καθηγήτρια, Νοσηλευτική, ΕΚΠΑ
Κατσαραγάκης Στυλιανός, Αναπλ. Καθηγητής, Νοσηλευτική, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας από τους χρήστες και η διαδρομή τους σε αυτές: Ευρωπαϊκή εμπειρία και ελληνική πραγματικότητα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας από τους χρήστες και η διαδρομή τους σε αυτές: Ευρωπαϊκή εμπειρία και ελληνική πραγματικότητα
Περίληψη:
Εισαγωγή: Στα πλαίσια μεταρρυθμίσεων στην πρωτοβάθμιας φροντίδα υγείας, τον τελευταίο χρόνο έχουν αρχίσει να λειτουργούν νέες μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας στη χώρα.
Σκοπός: Η διερεύνηση των εμπειριών των ληπτών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες καθώς και από τις νεοσύστατες δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας της χώρας, τις Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ).
Μεθοδολογία: H έρευνα πραγματοποιήθηκε στην 1η ΤΟΜΥ Πειραιά με τη συλλογή 80 ερωτηματολογίων. Χρησιμοποιήθηκε δείγμα ευκολίας και ερωτηματολόγιο για την συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών που περιελάμβαναν στοιχεία δημογραφικών παραγόντων και εμπειριών των ασθενών.
Αποτελέσματα: Το δείγμα αποτελείται από 80 άτομα όπου το 62,5% (50) ήταν γυναίκες και το 37,5% (30) άνδρες με μέση ηλικία 53 έτη. Γενικότερα, οι λήπτες υπηρεσιών υγείας φαίνεται να είχαν θετικές εμπειρίες καθώς η πλειοψηφία απαντούσε θετικά στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου με μέσο όρο βαθμολογίας 4,6/5 η οποία προκύπτει ότι σχετίζεται με την ηλικία. Επιπλέον, οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες (91,3%) απάντησαν ότι θα συνιστούσαν την ΤΟΜΥ σε μεγάλο βαθμό. Συγκεκριμένα, η μέση βαθμολογία σχετικά με αυτό το ερώτημα ήταν 9,6/10. Όμως το 32,6% δήλωσαν ότι δεν θεωρούσαν πώς το ωράριο λειτουργίας είναι βολικό, 16,3 % περίμεναν από 8 έως 30 ημέρες και 36,3 % περίμενε περισσότερες από 30 ημέρες.
Συμπεράσματα: Η αξιολόγηση των εμπειριών των ληπτών υπηρεσιών υγείας αποτελεί σημαντικό εργαλείο καθώς συνδέονται με ορισμένους δείκτες ποιότητας, ασφάλειας και αποτελεσματικότητας. Μέσω της μελέτης που έγινε φαίνεται ότι η χρήστες έχουν θετικές εμπειρίες από τις ΤΟΜΥ. Ωστόσο, προκύπτουν προβλήματα όσον αφορά στο ωράριο και στον προγραμματισμό των τακτικών επισκέψεων. Το θέμα όμως χρήζει παραπάνω διερεύνησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Εμπειρίες χρηστών, Οικογενειακός ιατρός, Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, Τοπικές Ομάδες Υγείας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
62
Αριθμός σελίδων:
100
Papadimitriou Georgia Master.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο