Τεχνητή Νοημοσύνη σε παιχνίδια δύο παικτών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2876169 283 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ηλεκτρονικός Αυτοματισμός (Η/Α, με πρόσθετη εξειδίκευση στην Πληροφορική και στα πληροφοριακά συστήματα)
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-06-17
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Γαβριηλίδης Ιάσων
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σταματόπουλος Παναγιώτης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Κοτρώνης Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Χατζηευθυμιάδης Ευστάθιος, Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τεχνητή Νοημοσύνη σε παιχνίδια δύο παικτών
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τεχνητή Νοημοσύνη σε παιχνίδια δύο παικτών
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει μια σειρά από μεθόδους
τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα των παιχνιδιών δύο παικτών. Για την επίτευξη
αυτού του σκοπού διεξήχθησαν πειράματα σε δύο παιχνίδια, στο Othello και στο
Quoridor, χρησιμοποιώντας τρεις αλγορίθμους. Συγκεκριμένα, οι αλγόριθμοι που
χρησιμοποιήθηκαν ήταν ο Alpha-Beta, ο Monte Carlo Tree Search και ο Alpha-Zero. Τα ευρήματα των πειραμάτων ανέδειξαν την θεμελιωμένη πλέον θέση των παραδοσιακών
αλγορίθμων Alpha-Beta. Επιπλέον, αναδείχθηκε η ισχύς του Alpha-Zero να εξάγει
αποτελέσματα ανεξαρτήτως παιχνιδιού και επιβεβαιώθηκε σε θεωρητικό επίπεδο ότι
είναι δυνατό να ξεπεράσει κάθε άλλον αλγόριθμο. Τέλος, ο Monte Carlo Tree Search
παρότι δεν είναι δυνατό να πάραξει ανταγωνιστικά αποτελέσματα μελετήθηκε ώστε
να υπάρχει επιστημονικά μια συνέχεια στην αλγοριθμική σκέψη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
παιχνίδια δύο παικτών, τεχνητή νοημοσύνη, νευρωνικά δίκτυα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
17
Αριθμός σελίδων:
41