Πρόγραμμα παρέμβασης σχετικά με τη λήψη επαγγελματικής απόφασης με τη μέθοδο της μετασχηματίζουσας μάθησης μέσα από την αισθητική εμπειρία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2877821 340 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-07-05
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Αναστάσογλου Αμαλία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ίσαρη Φιλία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας- Παιδαγωγικής- Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή
Σιδηροπούλου - Δημακάκου Δέσποινα, Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας- Παιδαγωγικής- Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή
Αργυροπούλου Αικατερίνη, Επίκουρη Καθηγήτρια , Τμήμα Φιλοσοφίας- Παιδαγωγικής- Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πρόγραμμα παρέμβασης σχετικά με τη λήψη επαγγελματικής απόφασης με τη μέθοδο της μετασχηματίζουσας μάθησης μέσα από την αισθητική εμπειρία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πρόγραμμα παρέμβασης σχετικά με τη λήψη επαγγελματικής απόφασης με τη μέθοδο της μετασχηματίζουσας μάθησης μέσα από την αισθητική εμπειρία
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα μελετά την αποτελεσματικότητα της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» στη διαδικασία Λήψης Επαγγελματικής Α-πόφασης, εντός του πλαισίου της Επαγγελματικής Συμβουλευτικής. Στηρίζεται στις θεω-ρίες της Λήψης Επαγγελματικής Απόφασης, των Δυσλειτουργικών Πεποιθήσεων Σταδιο-δρομίας και της Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσω της Τέχνης.
Η έρευνα έγινε σε δείγμα 15 μαθητών της Β’ τάξης Γενικού Λυκείου και συγκεκριμέ-να μελετήθηκαν τυχόν μετασχηματισμοί μετά το πρόγραμμα παρέμβασης (επεξεργασία δύο έργων τέχνης), αναφορικά με τους παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη, την επιρροή των γονέων και τη συναισθηματική κατάσταση των συμμετεχόντων στη διαδικασία λήψης της επαγγελματικής απόφασης. Για την διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική με-θοδολογία και συγκεκριμένα η θεματική ανάλυση.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, συμβάλλουν στην ανάδειξη της καταλληλότητας εφαρ-μογής της προτεινόμενης μεθόδου σε μαθητές, στο πλαίσιο της Συμβουλευτικής Επαγ-γελματικού Προσανατολισμού, καθότι παρατηρήθηκε ότι κυρίως μέσα από την καλλιέρ-γεια της κριτικής σκέψης, την ανάπτυξη της φαντασίας και την ταύτιση των μαθητών με τα κεντρικά πρόσωπα των έργων τέχνης, μετά το πρόγραμμα παρέμβασης, υπήρξε: α) μια διεύρυνση στην εστίαση των παραγόντων που λαμβάνουν υπόψη οι μαθητές προκειμένου να αποφασίσουν τις μελλοντικές σπουδές και το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν, β) η εμφάνιση ενός υψηλότερου επιπέδου επίγνωσης και ενσυναίσθησης σχετικά με την επιρ-ροή που ασκούν οι γονείς στις επιλογές τους, γ) η υιοθέτηση μιας πιο ενεργητικής στάσης μέσα από την εύρεση λύσεων για την αντιμετώπιση των εμποδίων που θεωρούσαν αρχι-κά ανυπέρβλητα, δ) ο οραματισμός ιδανικού επαγγελματικού εαυτού αλλά και ε) ένας θε-τικός μετασχηματισμός της συναισθηματικής κατάστασης των συμμετεχόντων. Τέλος, συζητούνται οι περιορισμοί της έρευνας αλλά και προτάσεις για μελλοντικές έρευνες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
λήψη επαγγελματικής απόφασης, δυσλειτουργικές πεποιθήσεις σταδιοδρομίας, μετασχηματίζουσα μάθηση, τέχνη, επαγγελματική συμβουλευτική
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
101
Αριθμός σελίδων:
126
a.anastasoglou-thesis.pdf.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο