«Συγκριτική μελέτη για τoν σχολικό εκφοβισμό σε αστικά και μη αστικά σχολεία»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2878534 375 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-07-11
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ψαρράς Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Τσώλη Κωνσταντίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Βρεττός Ιωάννης, Ομότιμος Καθηγητής, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Συγκριτική μελέτη για τoν σχολικό εκφοβισμό σε αστικά και μη αστικά σχολεία»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Συγκριτική μελέτη για τoν σχολικό εκφοβισμό σε αστικά και μη αστικά σχολεία»
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να συγκριθούν ως προς τη συχνότητα εμφάνισης του σχολικού εκφοβισμού μαθητές πέμπτης και έκτης δημοτικού αστικών και μη αστικών σχολείων και πιο συγκεκριμένα σχολείων της Αθήνας και της Νάξου. Στην έρευνα συμμετείχαν 161 μαθητές (81 μαθητές από τη Νάξο και 80 μαθητές από την Αθήνα). Οι μαθητές συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο Revised Bullying and Victimization Questionnaire BVQ-R του Olweus (1996), προκειμένου να εξετασθεί η θυματοποίηση εαυτών και άλλων. Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι οι μαθητές των αστικών σχολείων γίνονται θύτες πιο συχνά σε σχέση με μαθητές μη αστικών σχολείων. Επίσης, τα αγόρια φαίνεται να θυματοποιούν πιο συχνά σε αντίθεση με τα κορίτσια. Τέλος, οι μαθητές με διαφορετική εθνικότητα από την ελληνική φαίνεται από τη στατιστική ανάλυση να θυματοποιούνται πιο συχνά σε σχέση με τους γηγενείς μαθητές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Σχολικός εκφοβισμός, θυματοποίηση, αστικά σχολεία, μη αστικά σχολεία, αγόρια, κορίτσια, εθνικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
86
Αριθμός σελίδων:
81
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΨΑΡΡΑΣ final.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο