Αυτοαντίληψη-Αυτοεκτίμηση και σχολική επίδοση των μαθητών της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2878615 525 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-07-12
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Δημητρίου Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΤΣΩΛΗ ΕΠΙΚ. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΕΤΤΟΣ ΟΜ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αυτοαντίληψη-Αυτοεκτίμηση και σχολική επίδοση των μαθητών της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αυτοαντίληψη-Αυτοεκτίμηση και σχολική επίδοση των μαθητών της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου
Περίληψη:
Πολλοί ερευνητές εντοπίζουν στατιστικά σημαντική συνάφεια μεταξύ αυτοεκτίμησης και σχολικής επίδοσης. Συγκεκριμένα υποστηρίζουν ότι η σχέση ανάμεσα στην αυτοαντίληψη ακαδημαϊκής ικανότητας και τη σχολική επίδοση είναι θετική. Στα παιδιά, το επίπεδο της αυτοεκτίμησης, επιδρά σε πολλούς τομείς της προσωπικότητάς τους, με κυριότερους τη νόηση, την κοινωνική επάρκεια, αλλά και την συναισθηματική ανάπτυξη. Αν και δεν έχει αποδειχθεί ότι η αυτοεκτίμηση συσχετίζεται άμεσα με τις νοητικές λειτουργίες, ωστόσο οι ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών φαίνεται να βελτιώνονται όσο το επίπεδο αυξάνεται. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερέυνηση της Αυτοαντίληψης- Αυτοεκτίμησης των μαθητών της Ε’ και Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου και η συσχέτιση της σχολικής επίδοσης με τις κατηγορίες Αυτοαντίληψης-Αυτοεκτίμησης όπως καθορίζονται από την κλίμακα μέτρησης που χρησιμοποιείται.. Για την μέτρηση της αυτοεκτίμησης και αυτοαντίληψης των μαθητών χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση της Αυτοαντίληψης και Αυτοεκτίμησης Ε’ και Στ΄ Δημοτικού Σχολείου: Πώς Αντιλαμβάνομαι τον Εαυτό μου ΠΑΤΕΜ ΙΙ», που είναι η ελληνική έκδοση του ερωτηματολογίου Self perfection Profile for Children (Harter), το οποίο έχει μεταφερθεί στα ελληνικά και έχει σταθμιστεί απο την Εύη Μακρή-Μπότσαρη. Το ερωτηματολόγιο αξιολογεί πέντε τομείς αυτοαντίληψης (Σχολικής ικανότητας, σχέσεις με συνομηλίκους, Αθλητικής ικανότητας, Φυσικής εμφάνισης, Διεξαγωγής-Συμπεριφοράς) και Αυτοεκτίμηση. Για την Σχολική Επίδοση των μαθητών χρησιμοποιήθηκε η βαθµολογία των μαθητών στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Τα αποτελέσματα συσχέτισης της παρούσας έρευνας έδειξαν ότι όσο τείνει η γενική βαθμολογία καθώς και η βαθμολογία Γλώσσας / Μαθηματικών να αυξάνονται, τόσο τείνει να υπάρχει τάση για ταύτιση της αντίληψης του μαθητή με τη Σχολική Ικανότητα, τη Φυσική Ικανότητα, τη Διαγωγή και την Αυτοεκτίμηση.
Λέξεις κλειδιά: Αυτοεκτίμηση, Αυτοαντίληψη, Σχολική Επίδοση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Αυτοεκτίμηση, αυτοαντίληψη, σχολική επίδοση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
104
Αριθμός σελίδων:
121
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Δημητρίου_Ευαγγελία_check.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.