Η χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδασκαλία της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μία έρευνα-δράση στη σχολική τάξη.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2880917 334 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-09-19
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ζώη Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αγγελική Βουδούρη, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης , ΕΚΠΑ
Γεώργιος Κουτρομάνος, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης,ΕΚΠΑ
Γεώργιος Μπαραλής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδασκαλία της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μία έρευνα-δράση στη σχολική τάξη.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδασκαλία της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μία έρευνα-δράση στη σχολική τάξη.
Περίληψη:
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως θέμα τη «Χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδασκαλία της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», η οποία πραγματοποιήθηκε με μία εναλλακτική διδασκαλία των κεφαλαίων 31 και 32 της ενότητας «Μακεδονία» από το σχολικό εγχειρίδιο της Ιστορίας της Δ΄τάξης. Χώρος διεξαγωγής της έρευνας αποτέλεσε το Παλλάδιο Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης και δείγμα ήταν οι 14 μαθητές και μαθήτριες της Δ΄τάξης κατά το τρίτο τρίμηνο του σχολικού έτους 2018 – 2019. Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθεί η συμβολή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδασκαλία της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα στη Δ΄τάξη και τον ρόλο του ερευνητή να αναλάβει η ίδια η εκπαιδευτικός της τάξης. Για τον λόγο αυτό οργανώθηκε μία έρευνα – δράση, η οποία παρουσιάζει μία διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας εμπλουτισμένη με ποικίλα τεχνολογικά εργαλεία και προγράμματα όπως το PowerPoint, το YouTube, το MindMup, το Word κ.ά. Συντάχθηκαν φύλλα εργασίας για να μετρηθεί η επίδοση των μαθητών στο τέλος κάθε διδασκαλίας, ερωτηματολόγιο για να καταγραφεί η γνώμη των παιδιών σχετικά με τη χρήση ΤΠΕ, συμπληρώθηκε κλείδα παρατήρησης για να ελεγχθεί η συμμετοχή των παιδιών και πραγματοποιήθηκε ομαδική συζήτηση για να εκφραστούν ελεύθερα και αυθόρμητα τα παιδιά. Μέσα από την έρευνα – δράση αναμένεται να προκύψουν θετικά αποτελέσματα σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα της Ιστορίας και να αναδειχθεί η έρευνα – δράση ως αποτελεσματική και εύχρηστη μέθοδος έρευνας για τους εκπαιδευτικούς.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
οι Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση, Διδακτική Ιστορίας, Εφαρμογές των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία της Ιστορίας, Έρευνα - Δράση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
39
Αριθμός σελίδων:
80
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΖΩΗ ΕΛΕΝΗ Διπλωματική Εργασία.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.