Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-09-23
Συγγραφέας:
Φραγκίσκου Σοφία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ανδρονίκη Μπούφη, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ισοδυναμία των κλασμάτων μέσω της ερμηνείας του πηλίκου: Ένα πείραμα σχεδιασμού με μια μαθήτρια της Ε’ Δημοτικού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ισοδυναμία των κλασμάτων μέσω της ερμηνείας του πηλίκου: Ένα πείραμα σχεδιασμού με μια μαθήτρια της Ε’ Δημοτικού
Περίληψη:
Η εννοιολογική κατανόηση των κλασμάτων από τους μαθητές/-τριες τόσο του
Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου είναι συνήθως περιορισμένη. H παρούσα εργασία,
η οποία στηρίχθηκε στα σχήματα των κλασμάτων κατά τον Steffe, είχε ως στόχο την
ανάπτυξη της εννοιολογικής κατανόησης της ισοδυναμίας των κλασμάτων. Τα
σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού επικεντρώνονται κυρίως στην ανάπτυξη του
κλάσματος ως μέρος-όλου, η οποία όμως περιορίζει την αντίληψη για το κλάσμα,
καθώς αποτελεί μόνο μία από τις πέντε ερμηνείες του κλάσματος (μέρος-όλου,
πηλίκο, μέτρο, τελεστής, λόγος). Στη συγκεκριμένη εργασία διεξήχθη ένα πείραμα
σχεδιασμού της μορφής ένας-προς-έναν, ώστε να προσεγγιστεί η ισοδυναμία των
κλασμάτων μέσα από την ερμηνεία του κλάσματος ως πηλίκο. Πραγματοποιήθηκαν
συνολικά επτά συναντήσεις με μια μαθήτρια της Ε’ Δημοτικού σε διάστημα τριών
μηνών. Τα προβλήματα που της δόθηκαν αφορούσαν καταστάσεις δίκαιης μοιρασιάς,
μέσα από τις οποίες η μαθήτρια συνήθως καλούνταν να εκφράσει ένα μερίδιο με τη
μορφή κλάσματος. Ȃετά το πέρας κάθε συνάντησης πραγματοποιούταν από την
ερευνητική ομάδα αναστοχαστική ανάλυση προκειμένου να συζητηθούν τα
αποτελέσματα της μαθήτριας και να σχεδιαστούν οι επόμενες συναντήσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ισοδυναμία κλασμάτων, πηλίκο, σχήματα κλασμάτων, εννοιολογική γνώση, πείραμα σχεδιασμού
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
75