Αξιολόγηση παρέμβασης σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αναγνώριση καταθλιπτικών συμπτωμάτων σε μαθητές και την υποστήριξη στην τάξη: Μη-τυχαιοποιημένη μελέτη

Διπλωματική Εργασία uoadl:2881356 287 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Προαγωγή και Αγωγή της Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-09-25
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Δουρίδα Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Τούντας, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ, Επιβλέπων
Παναγιώτα Παναγιωτοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πατρών
Αικατερίνη Γκαρή, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιολόγηση παρέμβασης σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αναγνώριση καταθλιπτικών συμπτωμάτων σε μαθητές και την υποστήριξη στην τάξη: Μη-τυχαιοποιημένη μελέτη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιολόγηση παρέμβασης σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αναγνώριση καταθλιπτικών συμπτωμάτων σε μαθητές και την υποστήριξη στην τάξη: μη-τυχαιοποιημένη μελέτη
Περίληψη:
Εισαγωγή: Η κατάθλιψη εμφανίζεται συχνά κατά την παιδική ηλικία και εφηβεία. Οι εκπαιδευτικοί κατέχουν καίρια θέση στην αναγνώριση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων των μαθητών τους. Προκειμένου να βελτιωθούν οι γνώσεις των εκπαιδευτικών, δημιουργήθηκε ένας εκπαιδευτικός οδηγός για την αναγνώριση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων των μαθητών και την υποστήριξή τους.
Μεθοδολογία: Η μελέτη διεξήχθη σε 48 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ομάδα παρέμβασης n=23, ομάδα ελέγχου n=25) από την Τρίπολη, που εργάζονταν σε Δημόσια Σχολεία της πόλης. Η επίδραση της παρέμβασης στους συμμετέχοντες αξιολογήθηκε με ερωτηματολόγια πριν και μετά την χορήγηση του εκπαιδευτικού οδηγού. Τα ερωτηματολόγια αξιολόγησαν τις γνώσεις των εκπαιδευτικών για την παιδική και εφηβική κατάθλιψη.
Αποτελέσματα: Η χορήγηση του εκπαιδευτικού οδηγού αύξησε τις γνώσεις των εκπαιδευτικών του δείγματος. Το 1/3 του δείγματος των εκπαιδευτικών δεν είχε ενημερωθεί ποτέ για την παιδική και εφηβική κατάθλιψη. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιήσουν τις στρατηγικές που προτείνονται εντός του οδηγού.
Συμπεράσματα: Ο εκπαιδευτικός οδηγός που δόθηκε στους εκπαιδευτικούς για την αναγνώριση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων των μαθητών και την υποστήριξή τους φαίνεται να αύξησε τις γνώσεις τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Eκπαιδευτικοί, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Παιδική κατάθλιψη, Εφηβική κατάθλιψη, Γνώσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
100
Αριθμός σελίδων:
104
Dourida Eleni Master.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο