Αξιοποίηση Θεατρικών Τεχνικών για την Ενίσχυση της Κοινωνικής Αποδοχής στην Άτυπη Εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2881361 394 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνικές Νευροεπιστήμες, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-09-24
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τσιακούμη Αγγελική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Συμεών Παπαδόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής, ΠΤΔΕ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Ζαφειρία Ηρώ Μυλωνακου - Κεκέ, Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης, Επίκουρος Καθηγητής, Θεολογική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιοποίηση Θεατρικών Τεχνικών για την Ενίσχυση της Κοινωνικής Αποδοχής στην Άτυπη Εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιοποίηση Θεατρικών Τεχνικών για την Ενίσχυση της Κοινωνικής Αποδοχής στην Άτυπη Εκπαίδευση
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία είχε ως στόχο τη διερεύνηση τρόπων ενίσχυσης της κοινωνικής αποδοχής στο πλαίσιο της άτυπης εκπαίδευσης μέσα από ένα πρόγραμμα εναρμονισμένο με τις επιταγές της Κοινωνικής Παιδαγωγικής, το οποίο στηρίχθηκε στην αξιοποίηση θεατρικών τεχνικών. Η ερευνητική μέθοδος που επελέγη για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ήταν η έρευνα–δράση. Για τις ανάγκες της έρευνάς μας αντλήσαμε υλικό από την Παιδαγωγική του Θεάτρου, η οποία συνδυάζει μεταξύ άλλων στοιχεία από την ψυχολογία, την παιδαγωγική και τις κοινωνικές επιστήμες γενικότερα. Τα μέσα συλλογής ερευνητικού υλικού ήταν η συμμετοχική παρατήρηση, οι άτυπες συζητήσεις ή συνεντεύξεις και η κοινωνιομετρική δοκιμασία. Για τις ανάγκες της μελέτης μας προχωρήσαμε στο σχεδιασμό τριών Κύκλων Παρεμβάσεων, ο καθένας από τους οποίους αποτελείτο από δύο συναντήσεις, με τη μορφή Θεατρικών Εργαστηρίων, τις οποίες πραγματοποιήσαμε στο Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας στην Κυψέλη. Τα συμπεράσματα της έρευνας αναγνωρίζουν σημαντικού βαθμού θετική συμβολή της αξιοποίησης θεατρικών τεχνικών για την ενίσχυση της κοινωνικής αποδοχής, η οποία καταγράφηκε μέσω της βελτίωσης των κοινωνικών σχέσεων των παιδιών, της βελτίωσης της συνοχής της ομάδας, της βελτίωσης των κοινωνικών δεξιοτήτων και την αύξηση της θετικής συμπεριφοράς.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνική αποδοχή, θεατρικές τεχνικές, άτυπη εκπαίδευση, κοινωνική παιδαγωγική
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
178
Αριθμός σελίδων:
120
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΤΣΙΑΚΟΥΜΗ.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.