Gabriele d'Annunzio - Η αλήθεια πίσω από τις λέξεις όπως αυτή προκύπτει μέσα από τη συγκριτική υφολογική και υφομετρική ανάλυση των έργων Notturno και Contemplazione della Morte

Διπλωματική Εργασία uoadl:2881934 522 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Ελληνορωμαϊκές - Ελληνοϊταλικές Σπουδές: Λογοτεχνία, Ιστορία και Πολιτισμός
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-07
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ακριτίδης Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεώργιος Μικρός, Καθηγητής Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Ιωάννης Τσόλκας, Καθηγητής Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Γιαννούλα Γιαννουλοπούλου, Καθηγήτρια Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Gabriele d'Annunzio - Η αλήθεια πίσω από τις λέξεις όπως αυτή προκύπτει μέσα από τη συγκριτική υφολογική και υφομετρική ανάλυση των έργων Notturno και Contemplazione della Morte
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Ιταλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Gabriele d'Annunzio - Η αλήθεια πίσω από τις λέξεις όπως αυτή προκύπτει μέσα από τη συγκριτική υφολογική και υφομετρική ανάλυση των έργων Notturno και Contemplazione della Morte
Περίληψη:
Ο Gabriele d’Annunzio, αποτέλεσε ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα πρόσωπα της σύγχρονης Ιταλικής λογοτεχνίας που ακόμα και σήμερα, 81 έτη μετά το θάνατό του, διαθέτει φανατικούς αναγνώστες και μελετητές του πολύμορφου έργου του. Ο Vate, που σημαίνει βάρδος αλλά και προφήτης όπως μεγαλοπρεπώς συνήθιζαν οι θαυμαστές του να τον αποκαλούν προσδίδοντας και μία δόση μυστικισμού γύρω από την προσωπικότητά του, επέμενε να επιδεικνύει μία τάση εμμονής γύρω από την ιδέα του Θανάτου. Άλλωστε, ο Θάνατος και η Τέχνη είναι αιώνια αδέρφια, όπως γλαφυρά αναφέρει στο ποίημά του Il Gombo από την ποιητική του συλλογή Alcyone (1903).
Η επιλογή των έργων, στην παρούσα εργασία, δεν είναι τυχαία αφού αποτελούν δύο από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα γραφής του, όπου ο Θάνατος είναι o μεγάλος πρωταγωνιστής, αντικείμενο προβληματισμού και μελέτης του D’Annunzio. Τα δύο έργα, Contemplazione della Morte (1912) και Notturno (1916), θα γραφτούν σε δύο πολύ σημαντικές περιόδους της ζωής του, όπου η συναισθηματική του φόρτιση είναι μεγάλη. Το πρώτο έργο το γράφει κατά την περίοδο της φυγής του στη Γαλλία βρισκόμενος εν διωγμό από τους πιστωτές του στην Ιταλία, ενώ το δεύτερο το γράφει κατά την περίοδο της ενεργής του ανάμιξης με τις αλυτρωτικές εκφάνσεις της Ιταλίας στις αρχές του 20ου αιώνα. Και στα δύο έργα, ο Θάνατος κατέχει κεντρικό ρόλο αφού ο συγγραφέας μπαίνει σε μία άτυπη αναμέτρηση μαζί του, μέσα από τις περιγραφές της τραγικής απώλειας κοντινών του ανθρώπων.
Με την παρούσα εργασία, η οποία έχει διττό χαρακτήρα, επιχειρούμε αφενός να αναδείξουμε αυτό που προκύπτει μέσω της συγκριτικής υφολογίας των δύο έργων και αφετέρου να επαληθεύσουμε με μετρήσιμα στοιχεία, που προκύπτουν από την υφομετρική ανάλυση, αυτό που η συγκριτική υφολογία αναδεικνύει ως βασικό φιλολογικό συμπέρασμα σχετικά με την άποψη του συγγραφέα για το Θάνατο και τον τρόπο με τον οποίον τελικά τον αντιμετωπίζει.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Gabriele d’Annunzio, Notturno, Contemplazione della Morte, υφομετρική ανάλυση, συγκριτική υφολογία, Ιταλία, Novecento, Θάνατος
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
45
Αριθμός σελίδων:
130
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΚΡΙΤΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ_1566012015007.pdf (12 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο