Οι απόψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών για τη διδακτική αξιοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας ILS (Inquiry Learning Spaces) στη διδασκαλία της βιολογίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2882731 430 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της Βιολογίας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-16
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Ζαχόπουλος Χριστόφορος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαυρικάκη Ευαγγελία Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ

Παπασιδέρη Ισιδώρα Καθηγήτρια Τμήματος Βιολογίας ΕΚΠΑ

Κόλλια Παναγούλα Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήματος Βιολογίας ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι απόψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών για τη διδακτική αξιοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας ILS (Inquiry Learning Spaces) στη διδασκαλία της βιολογίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι απόψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών για τη διδακτική αξιοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας ILS (Inquiry Learning Spaces) στη διδασκαλία της βιολογίας
Περίληψη:
Παρόλο που η διερεύνηση δεν είναι η μοναδική μέθοδος διδασκαλίας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί έχει αποδειχθεί ότι, ως επί το πλείστον, αυξάνει τα μαθησιακά οφέλη των μαθητών μακροπρόθεσμα. Αν και η εφαρμογή της διερευνητικής προσέγγισης μπορεί να πραγματοποιηθεί και χωρίς τη βοήθεια της τεχνολογίας, οι Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) με τη σωστά σχεδιασμένη ένταξή τους στη διδακτική πράξη συμβάλλουν ουσιαστικά στη διαμόρφωση ενός νέου μαθησιακού περιβάλλοντος στο οποίο ευνοείται και ενισχύεται η διερευνητική μάθηση. Το πρόγραμμα Go-Lab (Global Online Science Labs for Enquiry Learning at School), που επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε στην παρούσα εργασία, είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτημένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο οποίο συμμετέχουν εκπαιδευτικές κοινότητες και ερευνητικά κέντρα από 15 ευρωπαϊκές χώρες. Η πλατφόρμα του Go-Lab (Go-Lab Portal) περιλαμβάνει διαδικτυακά εργαστήρια και εφαρμογές που βρίσκονται οργανωμένα σε ένα μαθησιακό χώρο διερεύνησης – ILS (Inquiry Learning Space). Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στις απόψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών για τη διδακτική αξιοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας Go-Lab στη διδασκαλία της βιολογίας. Το δείγμα αποτελούνταν από 25 φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης έρευνας επιλέχθηκε η μέθοδος της ημιδομημένης συνέντευξης και για την ανάλυση των δεδομένων ακολουθήθηκε η μέθοδος ανάλυσης περιεχομένου. Τα ευρήματα έδειξαν ότι παρόλο που οι φοιτητές έχουν γενικότερα μια θετική στάση για τη χρήση της πλατφόρμας Go-Lab επιβάλλεται η ανάγκη επιμόρφωσης για να επιτευχθεί ο ουσιαστικός διδακτικός στόχος της πλατφόρμας που είναι η ανάδειξη της διερευνητικής μάθησης στις Φ.Ε.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
διερευνητική μάθηση, Go-Lab, ILS, απόψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
242
Αριθμός σελίδων:
270
Zachopoulos Christoforos Master.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο