Μονάδα:
Κατεύθυνση Λαογραφία και ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-24
Συγγραφέας:
Παπαδοπούλου Ελευθερία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Kακάμπουρα Ρέα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α. (επιβλέπουσα)
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος, Καθηγητής Παιδαγωγικής Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α. (συνεπιβλέπων)
Κατσαδώρος Γεώργιος, Αναπληρωτής Καθηγητής Λαογραφίας Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου (συνεπιβλέπων)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαπολιτισμικές και διαθεματικές προσλήψεις του πλούτου και της φτώχειας στα λαϊκά παραμύθια: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Στ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαπολιτισμικές και διαθεματικές προσλήψεις του πλούτου και της φτώχειας στα λαϊκά παραμύθια: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Στ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου
Περίληψη:
Ο πλούτος και η φτώχεια είναι θέματα παγκόσμια και διαχρονικά. Στην Ελλάδα τα τελευταία δέκα περίπου χρόνια έχει ενσκήψει φοβερή οικονομική κρίση, η οποία επηρεάζει όχι μόνο τους γονείς, άμεσα και καταλυτικά, αλλά και τα παιδιά. Το σχολείο συμπορεύεται με την οικογένεια με σκοπό τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών και αφουγκράζεται τον κοινωνικό σφυγμό. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία περιλαμβάνει το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση ενός σχεδίου διδασκαλίας για τη Στ’ τάξη του δημοτικού σχολείου με βασική θεματική τα λαϊκά παραμύθια που περιέχουν τις έννοιες του πλούτου και της φτώχειας. Η μεθοδολογική προσέγγιση που χρησιμοποιήθηκε ήταν αυτή του Project και ακολουθήθηκε η διαθεματική – διεπιστημονική προσέγγιση του θέματος. Στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος συμμετείχαν ενεργά 16 μαθητές και μαθήτριες, με τη συνδρομή και συμμετοχή των οποίων ολοκληρώθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Η αξιολόγηση του προγράμματος κατέδειξε, μέσα από την ενθουσιαστική ανταπόκριση των μαθητών/τριών, ότι οι στόχοι που είχαν τεθεί στο ξεκίνημα επιτεύχθηκαν σε υψηλό βαθμό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία
Λέξεις-κλειδιά:
Λαογραφία, Λαϊκά παραμύθια, Ρεαλιστικές – Νοβελιστικές ιστορίες, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Εκπαιδευτικό Πολιτιστικό Πρόγραμμα, Μέθοδος Project.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
137