"Επαγγελματική Ευεξία Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής σε συνάρτηση με την ψυχική τους ανθεκτικότητα και την επαγγελματική εξουθένωση"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2884012 301 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-10-29
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Τσοχαντάρη Σωτηρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Α.Σ Αντωνίου- Αν. Καθηγητής ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Χριστίνα Συριοπούλου Δελή- Επίκουρη Καθηγήτρια - Παν. Μακεδονίας
Νικόλαος Δρόσος Δρ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
"Επαγγελματική Ευεξία Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής σε συνάρτηση με την ψυχική τους ανθεκτικότητα και την επαγγελματική εξουθένωση"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"Επαγγελματική Ευεξία Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής σε συνάρτηση με την ψυχική τους ανθεκτικότητα και την επαγγελματική εξουθένωση"
Περίληψη:
Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας, οι έννοιες που μελετώνται είναι το well-being, ή
αλλιώς η επαγγελματική ευεξία των εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης. Η μεταβλητή
αυτή μελετήθηκε σε συνάρτηση με την ψυχική ανθεκτικότητα, την επαγγελματική
δέσμευση και την κατάσταση υγείας των εκπαιδευτικών. Οι μεταβλητές που μελετήθηκαν ,
συγρίθηκαν με έρευνες που αφορούν εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης
κυρίως σε πόλεις του εξωτερικού. Στη βιβλιογραφική ανασκόπηση ο αναγνώστης έχει την
ευκαιρία να πάρει μια ιδέα για την Ειδική Αγωγή, τον ορισμό της έννοιας, την ιστορική
διαδρομή της κατοχύρωσης στην Ελλάδα, αλλά και τη σημερινή κατάσταση, καθώς και τη
νομοθετική προστασία της στη χώρα μας. Κατόπιν, ακολουθεί ανάλυση για την ευημερία
και τις τρεις μεταβλητές με τις οποίες αυτή συσχετίστηκε στα πλαίσια της εργασίας. Η
πλειοψηφία των ερευνών συμφωνεί πως το άγχος, η επαγγελματική εξουθένωση και η
έλλειψη ψυχικής ανθεκτικότητας στους εκπαιδευτικούς παρεμποδίζουν την ανάπτυξη της
επαγγελματικής τους ευεξίας και ικανοποίησης. Τα θεωρητικά στοιχεία και οι έρευνες που
παρατίθενται για τις μεταβλητές της ψυχικής ανθεκτικότητας και της υγείας των
εκπαιδευτικών - ιδίως όσον αφορά το άγχος, την ψυχική επιβάρυνση και την
επαγγελματική εξουθένωση κατέδειξαν μεγάλη τάση για φυγή και εγκατάλειψη του
επαγγέλματος από πολλούς εκπαιδευτικούς που βίωναν έντονα συναισθήματα άγχους και
πίεσης. Η καλή ψυχολογική κατάσταση, το υποστηρικτικό περιβάλλον , οι προσδοκίες και η
ηλικία των εκπαιδευτικών είναι μερικοί από τους βασικούς παράγοντες που επιτρέπουν
την ανάπτυξη της επαγγελμτικής τους ευεξίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Ειδική Εκπαίδευση, Ελλάδα, εκπαιδευτικοί, υγεία εκπαιδευτικών, άγχος, ψυχική ανθεκτικότητα, επαγγελματική ευεξία, επαγγελματική δέσμευση, επαγγελματική εξουθένωση, αίτια, παράγοντες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
140
Αριθμός σελίδων:
81
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Diplomatic Ria.pdf
546 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.