Διεθνοποίηση επιχειρήσεων, στρατηγικές εισόδου στις διεθνείς αγορές και αντιμετώπιση κινδύνων: η περίπτωση του κλάδου των τυχερών παιχνιδιών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2884568 165 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογιστική
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-01
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Μουλόπουλος Πέτρος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θάνος Ιωάννης Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Οικονομικών Επιστημών , ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διεθνοποίηση επιχειρήσεων, στρατηγικές εισόδου στις διεθνείς αγορές και αντιμετώπιση κινδύνων: η περίπτωση του κλάδου των τυχερών παιχνιδιών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διεθνοποίηση επιχειρήσεων, στρατηγικές εισόδου στις διεθνείς αγορές και αντιμετώπιση κινδύνων: η περίπτωση του κλάδου των τυχερών παιχνιδιών
Περίληψη:
H παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις διαδικασίες διεθνοποίησης των Ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών. Επιχειρεί να διερευνήσει γιατί και πώς αυτές επιχειρούν να εισέλθουν σε νέες διεθνείς αγορές, είτε σε συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις είτε πραγματοποιώντας άμεσες επενδύσεις, καθώς και ποιοι παράγοντες καθορίζουν τις στρατηγικές και προσπάθειες διεθνοποίησής τους. Ένας ακόμα βασικός ερευνητικός στόχος είναι να εξεταστούν κρίσιμοι παράγοντες για την επιτυχία της εισόδου σε μία νέα αγορά, ενώ δευτερεύοντα ερευνητικό στόχο αποτελεί η κατανόηση των πιθανών κινδύνων που συνδέονται με την είσοδο σε μία νέα αγορά και πώς οι επιχειρήσεις τους διαχειρίζονται.
Η μελέτη βασίζεται σε μία ανασκόπηση της βιβλιογραφίας για τη διεθνοποίηση, την είσοδο σε νέες αγορές, τη διεθνή επιχειρηματικότητα και τις διεθνείς επιχειρήσεις. Βασικές θεωρίες και θεωρητικά μοντέλα συζητούνται, για την καλύτερη κατανόηση της υφιστάμενης έρευνας. Επιπλέον, από τη βιβλιογραφία αναδεικνύονται και συζητούνται ορισμένοι κρίσιμοι παράγοντες για την επιτυχία της διεθνοποίησης.
Το εμπειρικό σκέλος της εργασίας πραγματοποιήθηκε μέσα από μία ανάλυση πολλαπλών περιπτώσεων, εστιασμένη σε Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη διεθνή αγορά τυχερών παιχνιδιών, η οποία υφίσταται εκτεταμένο μετασχηματισμό την τελευταία δεκαετία. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων με στελέχη των δύο επιχειρήσεων, που έχουν συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων για τη διεθνοποίηση και την επέκταση σε διεθνείς αγορές. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με στόχο να εξαχθούν από αυτά χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με το πώς κάθε επιχείρηση προσεγγίζει το ζήτημα της διεθνοποίησης, και με στόχο να εντοπιστούν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους.
Από τα ευρήματα προκύπτει πως το κύριο κίνητρο των επιχειρήσεων για διεθνοποίηση είναι η εκμετάλλευση επιχειρηματικών ευκαιριών στις διεθνείς αγορές. Οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν με προσοχή τη διαδικασία εισόδου τους στις νέες αγορές, με ιδιαίτερη έμφαση στην κατανόηση του ανά χώρα κανονιστικού πλαισίου για τα τυχερά παιχνίδια, αλλά και αξιοποιούν φορείς και πρόσωπα από την αγορά-στόχο για να συνδράμουν στο στάδιο της προετοιμασίας και σε αυτό της πραγματοποίησης της εισόδου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Διεθνοποίηση; Είσοδος σε Νέα Αγορά; Τυχερά Παιχνίδια; Συνεργατική Σχέση; Ρύθμιση; Κίνδυνος
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
93
Αριθμός σελίδων:
78
ΔΕ-ΠΜΣ-ΔΟΜ_Πέτρος-Μουλόπουλος.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο