Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή Μαθητών Με και Χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες και η Ποιότητα της Σχέσης τους με τον Εκπαιδευτικό

Διπλωματική Εργασία uoadl:2885192 285 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-26
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κυριακίδου Ευγενία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αντωνία Παπαστυλιανού, Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Φιλία Ίσαρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή Μαθητών Με και Χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες και η Ποιότητα της Σχέσης τους με τον Εκπαιδευτικό
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή Μαθητών με και χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες και η Ποιότητα της Σχέσης τους με τον Εκπαιδευτικό
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα διερευνά την ύπαρξη διαφορών μεταξύ μαθητών με και χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες ως προς την αυοαναφερόμενη ψυχοκοινωνική τους προσαρμογή και την αίσθηση της ποιότητας που αναπτύσσουν με τον εκπαιδευτικό τους. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 230 μαθητές της Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού 3 σχολείων της Αθήνας και, συγκεκριμένα, 21 μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες και 209 μαθητές χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες, καθώς και οι 12 εκπαιδευτικοί τους, στους οποίους χορηγήθηκαν ερωτηματολόγια. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι μαθητές αναφέρουν διαφορετικά επίπεδα αυτοαντίληψης και αίσθησης απόρριψης από τον εκπαιδευτικό τους, ανάλογα με το αν παρουσιάζουν Μαθησιακές Δυσκολίες, με τους μαθητές με τις συγκεκριμένες δυσκολίες να αναφέρουν χαμηλότερα επίπεδα αυτοαντίληψης και υψηλότερη αίσθηση απόρριψης από τον εκπαιδευτικό. Παράλληλα, στην έρευνα παρατηρήθηκε ότι η ποιότητα της σχέσης με τον εκπαιδευτικό προέβλεπε την αυτοαναφερόμενη ψυχοκοινωνική προσαρμογή του μαθητή. Τέλος, σημειώθηκαν στατιστικώς σημαντικές διαφορές ανάλογα με το φύλο και την ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών. Η συζήτηση επικεντρώνεται στην αξιοποίηση των ευρημάτων στο σχολικό πλαίσιο, με σκοπό την ανάδειξη της σημασίας της σχέσης μαθητή – εκπαιδευτικού για την ψυχοκοινωνική και συναισθηματική υποστήριξη και ανάπτυξη του πρώτου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Ψυχοκοινωνική προσαρμογή, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, σχέση μαθητή - εκπαιδευτικού, Επάρκεια
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
71
Αριθμός σελίδων:
86
Διπλωματική εργασία- Ευγενία Κυριακίδου.pdf (818 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο