"Αξιοποίηση του κινούμενου σχεδίου για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής Λυκείου"

Διπλωματική Εργασία uoadl:2885569 215 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-17
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Κοσμάτου Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ψυχούλης Αλέξανδρος, Καθηγητής, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Παπαδόπουλος Σπύρος ,Καθηγητής,Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Παρούση Αντιγόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
"Αξιοποίηση του κινούμενου σχεδίου για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής Λυκείου"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"Αξιοποίηση του κινούμενου σχεδίου για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής Λυκείου"
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση της προώθησης της διαβίου άσκησης για υγεία και ποιότητα ζωής σε έφηβους μαθητές λυκείου, με τη χρήση νέων τεχνολογιών και συγκεκριμένα μέσω της δημιουργίας ταινίας με την τεχνική stopmotion.
Η προβληματική εντός της οποίας κινήθηκε η συγκεκριμένη έρευνα εντοπίστηκε στην προσπάθεια διερεύνησης μιας εναλλακτικής μεθόδου διδασκαλίας εννοιών της Φ.Α. με τη χρήση κινουμένων σχεδίων και πως αυτή μπορεί να είναι αποτελεσματική στην αλλαγή των στάσεων και πεποιθήσεων των μαθητών ως προς τη διαβίου άσκηση. Ο κυρίαρχος προβληματισμός στο μάθημα της Φ.Α. που αφορά τη σταδιακή απομάκρυνση των εφήβων μαθητών από τη φυσική άσκηση έπρεπε να προσεγγιστεί όχι μόνο μέσω της θεωρίας αλλά και μέσω δραστηριοτήτων όπου οι μαθητές θα συμμετείχαν ενεργά και που θα τους βοηθούσαν να κατανοήσουν τις προς διερεύνηση έννοιες και να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της διαβίου άσκησης. Κομβικό σημείο θεωρήθηκε η συμμετοχή των μαθητών ως δημιουργών και όχι απλά ως χρηστών ψηφιακών εφαρμογών και εργαλείων.
Μέσα από τη βιβλιογραφική επισκόπηση, παρουσιάζονται ο ορισμός της δημιουργικότητας και ο ρόλος της Φυσικής Αγωγής για την προώθηση της διαβίου άσκησης για την ποιότητα ζωής. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στη σύνδεσή τους με τον οπτικοακουστικό γραμματισμό, μέσω των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας και ιδιαίτερα μέσω του κινούμενου σχεδίου. Για τη διεξαγωγή συμπερασμάτων χρησιμοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, τα αποτελέσματα της οποίας συλλέχθηκαν από την υλοποίηση της εκπαιδευτικής παρέμβασης. Οι αλλαγές των συμπεριφορών των συμμετεχόντων, οι δημιουργίες και τα ατομικά οφέλη που προέκυψαν από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία, αποτέλεσαν ενδείξεις ανάπτυξης της δημιουργικότητα των μαθητών αλλά και της δυνατότητας ένταξης της οπτικοακουστικής εκπαίδευσης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
φυσική αγωγή, δια βίου άσκηση, δημιουργικότητα, οπτικοακουστική παιδεία, κινούμενο σχέδιο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
92
Αριθμός σελίδων:
137
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

KOΣΜΑΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2019 PDF.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.