Τεχνολογική και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου στη διδασκαλία της Βιολογίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2885729 297 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της Βιολογίας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-19
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Σωμαρακάκη Ευανθία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ισιδώρα Παπασιδέρη, Καθηγήτρια, Βιολογίας, ΕΚΠΑ
Σοφία Μαυροπούλου, Καθηγήτρια, Βιολογίας, ΕΚΠΑ
Ευαγγελία Μαυρικάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Βιολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τεχνολογική και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου στη διδασκαλία της Βιολογίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τεχνολογική και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου στη διδασκαλία της Βιολογίας
Περίληψη:
Η ιδιαιτερότητα της Βιολογικής επιστήμης, δημιουργεί αιτήματα που θα πρέπει να απαντήσει η σύγχρονη Διδακτική. Αρωγός σε αυτή τη νέα πραγματικότητα αποτελεί η Εκπαιδευτική Τεχνολογία με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι να μελετήσει το μοντέλο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (ΤΠΓΠΓ) σε ένα δείγμα εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ΤΠΓΠ είναι ένα θεωρητικό πλαίσιο το οποίο μελετά την αποτελεσματική ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων περιλάμβανε τόσο περιγραφική στατιστική, όσο και επαγωγική στατιστική. Όσον αφορά το προφίλ του δείγματος το οποίο αποτελούν 109 άτομα εκ των οποίων 37 ήταν άνδρες και 72 γυναίκες εκπαιδευτικοί, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος διαθέτουν επαρκή Τεχνολογική γνώση, Παιδαγωγική Γνώση, Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου, Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση, ενώ υστερούν ελαφρώς στην Γνώση Περιεχομένου όσον αφορά την μη παρακολούθηση σεμιναρίων σχετικά με τον τομέα της Βιολογίας και επιπλέον υστερούν σοβαρά στην Τεχνολογική Γνώση Περιεχομένου γιατί οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν εφαρμογές ΤΠΕ που χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες της βιολογίας, δεν γνωρίζουν τεχνολογίες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να απεικονίσουν το δύσκολο περιεχόμενο της βιολογίας και δεν μπορούν να δημιουργήσουν δραστηριότητες αυτοδιδασκαλίας για τους μαθητές με τη χρήση συσκευών ΤΠΕ. Συνολικά, όμως οι εκπαιδευτικοί του δείγματος διαθέτουν επαρκή ΤΠΓΠ.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ΤΠΓΠ, Τεχνολογική και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχωμένου στη διδασκαλία της Βιολογίας, ΤΠΓΠ Βιολογία, Βιολογία
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
14
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
66
Αριθμός σελίδων:
134
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

τελικο(2).pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.