Συσχέτιση Επιθετικότητας και Συναισθηματικoύ τύπου Συμπτωματολογία, μεταξύ εφήβων με Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό και εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2886165 436 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψυχιατροδικαστική
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-22
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Λαμπαδάκη Πετρούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Δουζένης, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ, Επιβλέπων
Αικατερίνη Παπανικολάου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Ιωάννα Γιαννοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συσχέτιση Επιθετικότητας και Συναισθηματικoύ τύπου Συμπτωματολογία, μεταξύ εφήβων με Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό και εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συσχέτιση Επιθετικότητας και Συναισθηματικoύ τύπου Συμπτωματολογία, μεταξύ εφήβων με Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό και εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να βρεθεί αν σχετίζεται και σε ποιο βαθμό η επιθετική συμπεριφορά με τον αυτισμό ή τις μαθησιακές δυσκολίες. Έπειτα, να συγκριθεί σε ποια διαταραχή φαίνονται να υπάρχουν πιο αυξημένα ποσοστά και ποιοι συναισθηματικοί παράγοντες ή συννόσσηση επηρεάζουν το φαινόμενο. Το δείγμα περιλαμβάνει πενήντα τέσσερις (54) μαθητές που βρίσκονται στην εφηβική ηλικία (pool) και θα είναι αντιπροσωπευτικό και των δύο φύλων (αγόρια και κορίτσια). Επίσης, προέρχονται από την ηλικιακή ομάδα έντεκα (11) έως δεκαοχτώ (18) ετών. Από τα αποτελέσματα φαίνεται πως η έρευνά μας επιβεβαιώνει τα αποτελέσματα πρότερων ερευνών που έχουν δείξει πως οι Διαταραχές Φάσματος του Αυτισμού (ΔΑΦ) και οι Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ) σχετίζονται με αυξημένη επιθετικότητα. Η επιθετική συμπεριφορά είναι μια σημαντική ανησυχία με αποδεδειγμένες αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής για άτομα με Αυτισμό και τους φροντιστές τους, καθώς και στα άτομα με ΜΔ. Οι προκλήσεις της συμπεριφοράς συχνά θέτουν τα άτομα με ΔΑΦ και τους φροντιστές τους να διατρέχουν κίνδυνο σωματικής βλάβης και περιορίζουν την αποτελεσματικότητα των θεραπευτικών, εκπαιδευτικών και επαγγελματικών παρεμβάσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Επιθετικότητα, Παραβατικότητα, Αυτισμός, Μαθησιακές δυσκολίες, Συναισθηματικoύ τύπου Συμπτωματολογία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
273
Αριθμός σελίδων:
98
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Lampadaki Petroula MSc.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.