Η Αποτίμηση της Εφαρμογής των Πολιτικών Ένταξης Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων (Ρομα) από τους Διευθυντές Των Σχολικων Μοναδων Της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη μετάβαση Και παραμονή των Ρομα Στη Δευτεροβαθμια Εκπαιδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2886252 217 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-24
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Παπακώστα Έλενα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Πασιάς Γεώργιος
Φωτεινός Δημήτριος
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Αποτίμηση της Εφαρμογής των Πολιτικών Ένταξης Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων (Ρομα) από τους Διευθυντές Των Σχολικων Μοναδων Της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη μετάβαση Και παραμονή των Ρομα Στη Δευτεροβαθμια Εκπαιδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Αποτιμηση Της Εφαρμογης Των Πολιτικων Ένταξης Ευπαθων Κοινωνικων Ομαδων (Ρομα) Απο Τους Διευθυντες Των Σχολικων Μοναδων Της Πρωτοβαθμιας Εκπαιδευσης Στη Μεταβαση Και Παραμονη Των Ρομα Στη Δευτεροβαθμια Εκπαιδευση
Περίληψη:
«Η αρνητική συλλογική απεικόνιση των Ρομά, κινείται στον άξονα της διαχρονίας εξαιτίας της κυρίαρχης αντίληψης ως εκ φύσεως αποκλίνουσας ομάδας ».
Η απόρριψη του σχολείου αποτελεί ως ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα των Ρομά στην Ελλάδα. Ο αριθμός των παιδιών που εγγράφονται στα δημοτικά σχολεία θα μπορούσε να αυξηθεί, αλλά σε γενικές γραμμές, οι περισσότεροι γονείς εγγράφουν τα παιδιά τους σε ένα βαθμό, σύμφωνα με επίσημες στατιστικές. Το ερώτημα είναι γιατί έξι χρόνια αργότερα τα μισά από αυτά τα παιδιά σταματούν να φοιτούν στο σχολείο και μόνο το 4% από αυτά αποφοιτούν από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν τα παιδιά των Ρομά θεωρείται ως ένας από τους λόγους για την εγκατάλειψη του σχολικού περιβάλλοντος. Με βάση τα παραπάνω διενεργήθηκε έρευνα πρωτογενών δεδομένων με τη χρήση ερωτηματολογίου και με στόχο τη διερεύνηση των αντιλήψεων των διευθυντών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την εφαρμογή των Πολιτικών Ένταξης Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων (Ρομά) από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη μετάβαση και παραμονή των Ρομά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν μεταξύ άλλων πως οι ενέργειες που έγιναν για την ενσωμάτωση και την παραμονή των Ρομά μαθητών ήταν η πραγματοποίηση εκδήλωσης από υπεύθυνη ομάδα για την υποδοχή των Ρομά μαθητών και ακολούθως ο χωρισμός των παιδιών, κατά τη διδασκαλία, σε ζευγάρια ή και σε ομάδες, που θα αποτελούνται τόσο από «ντόπιους», όσο από Ρομά μαθητές και η συνεχής υποστήριξη των Ρομά μαθητών εκτός τάξης. Ακόμα, οι σημαντικότεροι ανασταλτικοί παράγοντες για την επιτυχημένη μετάβαση των Ρομά μαθητών στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι η απροθυμία των εκπαιδευτικών για ενασχόληση με αυτούς και ακολούθως οι πολιτισμικές διαφορές και οι γονείς των «ντόπιων» μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις κλειδιά: Ρομά, εκπαίδευση, παραμονή στο σχολείο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
103
Αριθμός σελίδων:
106
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.