L'éducation chez Jules Vallès et Ménélaos Lountemis

Διπλωματική Εργασία uoadl:2886392 661 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοτεχνία και Πολιτισμός
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-11-30
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Λιάπη Αδαμαντία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ρομπολής Δημήτριος-Κωνσταντίνος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή
Προβατά Δέσποινα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή
Τατσοπούλου Ελένη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή
Πρωτότυπος Τίτλος:
L'éducation chez Jules Vallès et Ménélaos Lountemis
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η εκπαίδευση στον Ζυλ Βαλές και τον Μενέλαο Λουντέμη
Περίληψη:
Πρόκειται για μία συγκριτική μελέτη του μυθιστορήματος του Ζυλ Βαλές Το Παιδί, που εκδόθηκε το 1878 και του μυθιστορήματος του Μενέλαου Λουντέμη Ένα παιδί μετράει τα’άστρα, που εκδόθηκε το 1956. Παρόλο που ο Βαλές είναι ένα Γάλλος συγγραφέας του 19ου αιώνα και ο Λουντέμης ένας Έλληνας συγγραφέας του 20ου αιώνα, οι ζωές τους παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες. Συνεπώς, η ζωή και το έργο τους αποκτούν ενδιαφέρον όχι μόνο σε ότι αφορά την λογοτεχνία, αλλά και από κοινωνικής και ιστορικής πλευράς καθώς η ζωή τους αντανακλά τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις της εποχής τους. Το γεγονός ότι γράφουν τα εν λόγω μυθιστορήματα κατά τη διάρκεια της εξορίας τους, τους επιτρέπει να βυθιστούν στο παρελθόν τους και να εμπνευστούν για να δημιουργήσουν αυτές τις ιστορίες. Οι δύο θεματικές ενότητες που κυριαρχούν στα μυθιστορήματα είναι οι οικογενειακές και κοινωνικές αντιξοότητες που τα παιδιά αυτά αντιμετωπίζουν και η εκπαίδευση. Η φτώχεια και οι κοινωνικές διακρίσεις είναι ένα κοινό πρόβλημα και για τους δύο ήρωες, με μοναδική διαφορά το γεγονός ότι η βασική πηγή προβλημάτων για τον ήρωα του Βαλές είναι η καταπίεση που δέχεται από την οικογένεια του, ενώ για τον Λουντέμη είναι η κοινωνική δυστυχία. Και στα δύο μυθιστορήματα γίνεται ξεκάθαρο πως το σχολείο δεν ευνοεί την εξέλιξη της προσωπικότητας ενός παιδιού και οι ήρωες καταλήγουν να αφήσουν το σχολείο, ωστόσο αυτό δεν υποδηλώνει την απαξίωση των συγγραφέων προς την εκπαίδευση, αντιθέτως και οι δύο φαίνεται να προτείνουν μια αναθεώρηση της σχολικής εκπαίδευσης και της παιδείας γενικότερα. Εξετάζουμε λοιπόν το πώς αυτές οι δυσκολίες επηρεάζουν τα παιδιά. Καθώς επίσης και τον ρόλο του σχολείου και το κατά πόσον αυτό ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. Ωστόσο, με τον όρο εκπαίδευση δεν αναφερόμαστε μόνο στην επίσημη εκπαίδευση, που τα παιδιά παίρνουν συνήθως από το σχολείο, αλλά και στην παιδεία γενικότερα, την οποία το κάθε παιδί λαμβάνει από την οικογένεια του, το περιβάλλον του και τις προσωπικές του εμπειρίες. Στη συνέχεια, βλέπουμε τους παράγοντες που βοηθούν τους ήρωες στο ταξίδι τους προς την ωριμότητα και τον τρόπο με τον οποίο οι ιστορίες αυτές ασκούν κριτική προς το σύνολο της κοινωνίας. Τέλος, θα σχολιάσουμε τις διαφορές που υπάρχουν ως προς το συγγραφικό ύφος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση, λογοτεχνία, συγκριτική λογοτεχνία, Το παιδί, Ένα παιδί μετράει τ'άστρα, Μενέλαος Λουντέμης, Ζυλ Βαλές,19ος αιώνας, 20ος αιώνας, κοινωνικό μυθιστόρημα, μυθιστόρημα μύησης, αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα, παιδιά, κοινωνική ανισότητα, ενδοοικογενειακή βία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
27
Αριθμός σελίδων:
72