Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-12-01
Συγγραφέας:
Τριανταφυλλάκος Ανδρέας
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια, Μαθηματικών, ΕΚΠΑ
Χρυσαυγή Τριανταφύλλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Μαθηματικών, ΕΚΠΑ
Παναγιώτης Σπύρου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Μαθηματικών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ρουτίνες που εκτελούν οι μαθητές κατά την ενασχόλησή τους με μία εφαρμογή έξυπνων συσκευών: το πρόβλημα της μεταφοράς
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ρουτίνες που εκτελούν οι μαθητές κατά την ενασχόλησή τους με μία εφαρμογή έξυπνων συσκευών: το πρόβλημα της μεταφοράς
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία μελετήσαμε τη μεταφορά που επιτυγχάνουν οι μαθητές κατά την προσπάθεια δημιουργίας ενός μοντέλου, που σκοπό έχει να περιγράψει τον τρόπο λειτουργίας μίας εφαρμογής για έξυπνες συσκευές. Υιοθετώντας την επικοινωνιακο-γνωστική προσέγγιση (Sfard, 2008) και θεωρώντας την μάθηση ως τη ρουτινοποίηση των ενεργειών των μαθητών (Lavie κ.ά.,2018), (α) εντοπίσαμε και αναλύσαμε τις ρουτίνες που ανέπτυξαν οι μαθητές κατά την εμπλοκή τους με την εφαρμογή και (β) μελετήσαμε πώς επιτυγχάνουν τη μεταφορά. Υιοθετήσαμε μία δυναμική οπτική για την μεταφορά, θεωρώντας ότι οι λόγοι που αναπτύσσονται περιορίζονται –χωρίς να καθορίζονται- από τα κοινωνικο-πολιτισμικά όρια, όπως αυτά τα αντιλαμβάνεται κάθε φορά ο μαθητής. Μέσω της ανάλυσης των ρουτινών προσδιορίσαμε τους ταυτοποιητές (Lavie κ.ά., 2018), δηλαδή τα χαρακτηριστικά της κατάστασης που βοηθούν τον μαθητή να «διαπεράσει» αυτά τα όρια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι ρουτίνες που πραγματοποίησαν οι μαθητές και άνηκαν στον μαθηματικό λόγο αποτέλεσαν μειονότητα και, μάλιστα, ήταν τελετουργίας –αυτές που ο μαθητής εστιάζει στη διαδικασία και η πραγματοποίησή τους εξυπηρετεί κοινωνικές ανάγκες (Sfard, 2008). Τα είδη μεταφοράς που εντοπίστηκαν ήταν τρία: (α) από τα περιορισμένα -στα όρια της τάξης- μαθηματικά, στον καθημερινό λόγο, (β) από τα περιορισμένα -στα όρια της τάξης- μαθηματικά, στα χρήσιμα, για την δημιουργία ενός μοντέλου, (γ) από τον καθημερινό λόγο ή από τον μη επίσημο μαθηματικό (colloquial) στον μαθηματικό (literate mathematical discourse). Τρία ήταν και τα είδη των ταυτοποιητών: (α) η έξυπνη συσκευή, (β) οι οπτικοί διαμεσολαβητές της εφαρμογής, δηλαδή ενδείξεις που εκπραγμάτωναν την κίνηση της συσκευής στον χώρο και (γ) κάποιες από τις ερωτήσεις των εκπαιδευτικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
μεταφορά, ρουτίνες, τελετουργίας, εξερεύνησης, μοντελοποίηση, έξυπνες συσκευές
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
23