L2 C level Writing Proficiency: KPG Integrated Tasks and Language Interaction in Rated Scripts

Διπλωματική Εργασία uoadl:2886670 276 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Γλωσσολογία: θεωρία και εφαρμογές
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2019-12-02
Έτος εκπόνησης:
2019
Συγγραφέας:
Παππά Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασιλική Μητσικοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Έλλη Υφαντίδου, Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Άννα Χατζηδάκη, Λέκτορας, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
L2 C level Writing Proficiency: KPG Integrated Tasks and Language Interaction in Rated Scripts
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Επίπεδο Γ στη Γλωσσομάθεια Παραγωγής Γραπτού Λόγου στη Δεύτερη Γλώσσα (Αγγλική): ΚΠΓ Γραπτές Δοκιμασίες (που προϋποθέτουν κατανόηση γραπτού λόγου) και Γλωσσική Αλληλεπίδραση σε Βαθμολογημένα Γραπτά
Περίληψη:
Ένα μεγάλο μέρος της έρευνας στον τομέα της αξιολόγησης γραπτών κειμένων στη
δεύτερη γλώσσα (Γ2) έχει επικεντρωθεί στην αντιστοίχιση γλωσσικών
χαρακτηριστικών του κειμένου με την απόδοση των υποψηφίων, όπως αυτή κρίνεται
από τους βαθμολογητές. Τα θέματα που έχουν διερευνηθεί αφορούν στην ποιότητα
του γραπτού κειμένου και στην αξιοπιστία μεταξύ βαθμολογητών.
Ωστόσο, εξαιτίας υφιστάμενων προβλημάτων, όπως η ασαφής διατύπωση της
βαθμολογικής κλίμακας (Lumley, 2002) και η δυσκολία που συναντούν οι
βαθμολογητές όταν τα γραπτά (π.χ. δοκίμια) βρίσκονται στο όριο ανάμεσα στα
διάφορα επίπεδα (Gebril & Plakans, 2014), πολύ λίγα έχουν βρεθεί σχετικά με τις
λεπτές διαφορές μεταξύ διπλανών επιπέδων γλωσσικής επάρκειας στην Αγγλική
γλώσσα, και πιο συγκεκριμένα στο επίπεδο Γ (Γ1-Γ2). Η παρούσα έρευνα είχε σκοπό να εξερευνήσει τη βαθμολογημένη απόδοση
στην παραγωγή γραπτού λόγου υποψηφίων του Κρατικού Πιστοποιητικού
Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ), στο επίπεδο Γ (ΓΙ-Γ2). Ειδικότερα, σε αυτό το επίπεδο
γίνεται χρήση δύο γραπτών δοκιμασιών ‘read-to-write’, μία ενδο-γλωσσικής
διαμεσολάβησης και μία δια-γλωσσικής διαμεσολάβησης. Χρησιμοποιώντας 66
βαθμολογημένα γραπτά (33 υποψήφιοι), τρείς ήταν οι ερευνητικοί τομείς: α) η πιθανή
επίδραση του κειμενικού είδους στη γλωσσική παραγωγή (ένα blog με ερμηνευτικό
χαρακτήρα και μία εγκυκλοπαιδική καταχώρηση με ερμηνευτική διάσταση), β) οι
βαθμολογικές διαφορές μεταξύ αξιολογητών και γ) η συνοχή και συνεκτικότητα ως
122
πιθανό διαφοροποιητικό γλωσσικό κριτήριο της απόδοσης των υποψηφίων σε
επίπεδο Γ, δηλαδή μεταξύ των επιπέδων Γ1 και Γ2. Τα αποτελέσματα της ποσοτικής ανάλυσης δείχνουν ότι τα γλωσσικά κριτήρια
Συνοχή & Συνεκτικότητα και Εύρος Λεξιλογίου, σε μεγαλύτερο και μικρότερο βαθμό
αντίστοιχα, προσφέρονται για την ανίχνευση διαφορών ανάμεσα στα δύο επιμέρους
επίπεδα, Γ1 και Γ2. Μάλιστα, η προβλεπτική τους ισχύ ενισχύεται όταν συνδυάζονται
με το γλωσσικό κριτήριο Καταλληλότητα Λόγου, αποφέροντας μία πιο
ολοκληρωμένη εικόνα των παρατηρημένων αποκλίσεων (αναφορικά με τις
δοκιμασίες).
Η ποιοτική ανάλυση επίσης επεσήμανε κάποιες διαφορές στις κρίσεις των
βαθμολογητών, οι οποίες όμως κρίθηκαν αμελητέες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον ήταν,
ωστόσο, το ότι κατά τη διερεύνηση των διαφορών μεταξύ δοκιμασιών, το Εύρος
Λεξιλογίου αντιστοιχούσε στη δοκιμασία ενδο-γλωσσικής διαμεσολάβησης και το
κριτήριο Γραμματικότητα/Ορθότητα Λόγου στη δεύτερη δοκιμασία, τη διαγλωσσική
διαμεσολάβηση. Το κριτήριο Συνοχή & Συνεκτικότητα αναλύθηκε και ποιοτικά. Σύμφωνα με
τα ευρήματα τα οποία προέρχονται από την χρήση του Coh-Metrix, κρίνεται ότι είναι
δυνατή η διαφοροποίηση μεταξύ Γ1 και Γ2 απόδοσης σε συνθήκες εξέτασης. Οι
δείκτες που προσφέρονται για αυτή τη διερεύνηση αφορούν κυρίως σε επιφανειακές
διαφορές και, ειδικότερα, σε πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα των λέξεων. Τα ευρήματα τα οποία πηγάζουν από αυτή την εργασία μπορούν να
συνεισφέρουν στην έρευνα η οποία διεξάγεται από το ΚΠΓ σχετικά με την ανάλυση
των δοκιμασιών, καθώς και με τα συνεχιζόμενα προγράμματα εκπαίδευσης
βαθμολογητών. Επιπροσθέτως, τα ευρήματα υποστηρίζουν την πολιτική του ΚΠΓ να
αποδίδει διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας στα κριτήρια αξιολόγησης ανάλογα με
το γλωσσικό επίπεδο. Αυτό που προτείνεται είναι να λαμβάνονται υπ’ όψιν και οι υπό
εξέταση κειμενικές λειτουργίες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
ΚΠΓ, Αγγλικά επίπεδο Γ (Γ1-Γ2), ποσοτική ανάλυση, "read-to-write" δοκιμασίες, κειμενικές λειτουργίες, βαθμολογημένα γραπτά, αξιοπιστία μεταξύ βαθμολογητών, ποιοτική ανάλυση, Coh-Metrix, συνοχή και συνεκτικότητα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
77
Αριθμός σελίδων:
123
pappa-dissertation.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο