Οι περιβαλλοντικές πτυχές της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2893351 195 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-07
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Σπηλιωτοπούλου Παναγιώτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Σταυριανέα, Επίκουρος Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Στέλιος Παπαθανασόπουλος, Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Αντώνης Αρμενάκης, Επίκουρος Κσθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι περιβαλλοντικές πτυχές της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι περιβαλλοντικές πτυχές της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης
Περίληψη:
Το θέμα της παρούσας διπλωματικής, είναι η εξέταση των διαφόρων πτυχών της εταιρικής περιβαλλοντικής ευθύνης. Η περιβαλλοντική ευθύνη των εταιριών είναι μια σχετικά νέα έννοια στη βιβλιογραφία, και προήλθε από την ολοένα και πιο επιτακτική ανάγκη της προστασίας του περιβάλλοντος. Σε όλη την έκταση της μελέτης, η εταιρική περιβαλλοντική ευθύνη αντιμετωπίζεται ως ένα υποσύνολο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Στα επόμενα κεφάλαια, παρατίθεται μια λεπτομερής ανασκόπηση των σχετικών μελετών που εξετάζουν και τις δύο έννοιες.
Η εταιρική περιβαλλοντική ευθύνη αναφέρεται σε όλες εκείνες της πολιτικές που μια εταιρεία πρέπει να υιοθετήσει, ούτως ώστε να μειώσει την αρνητική επίδραση της στο περιβάλλον. Είναι αξιοσημείωτο ότι, πλήθος εμπειρικών ερευνών καταδεικνύουν μια στατιστικά σημαντική και θετική σχέση μεταξύ των πρακτικών αυτών και της λογιστικής κερδοφορίας. Η σχέση αυτή, συχνά αποδίδεται στο γεγονός ότι οι πελάτες εκτιμούν τις πράσινες πολιτικές της εταιρίας και, ως εκ τούτου, προσαρμόζουν τις αγοραστικές τους προτιμήσεις με ανάλογο τρόπο. Ο σκοπός της διπλωματικής αυτής συνεπώς, είναι να εξετάσει την άποψη που έχουν οι Έλληνες καταναλωτές σχετικά με την εταιρική περιβαλλοντική ευθύνη. Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιήθηκε δείγμα 120 ατόμων που υποβλήθηκαν σε πλήθος σχετικών ερωτήσεων, 43 στο σύνολο. Η επεξεργασία των απαντήσεων έγινε με τη βοήθεια διάφορων στατιστικών τεστ καθώς και διαγραμμάτων. Τα αποτελέσματα της εμπειρικής αυτής ανάλυσης φανερώνουν ότι, οι Έλληνες καταναλωτές είναι αρκετά ενημερωμένοι για τις περιβαλλοντικές ευθύνες των εταιριών, ενώ λαμβάνουν υπόψη το περιβαλλοντικό πρόσωπο της εκάστοτε εταιρίας στη διαμόρφωση της αγοραστικής τους προτίμησης. Επιπροσθέτως, νεότεροι και υψηλότερου μορφωτικού επιπέδου καταναλωτές, εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα περιβαλλοντικής ευαισθησίας από το υπόλοιπο δείγμα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Εταιρική περιβαλλοντική ευθύνη, εταιρική κοινωνική ευθύνη, περιβάλλον, καταναλωτές
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
128
Αριθμός σελίδων:
150
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ - Σπηλιωτοπούλου Παναγιώτα.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο