ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΙΣΩΣΕΩΝ ΜΕΣΩ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2893582 167 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-08
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Ριζοπούλου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργιος Ψυχαρης
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΙΣΩΣΕΩΝ ΜΕΣΩ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΙΣΩΣΕΩΝ ΜΕΣΩ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία θα ερευνηθούν τα νοήματα και οι αντιλήψεις που σχηματίζουν οι μαθητές κατά την εισαγωγή τους στις ανισώσεις. Επιπλέον,θα αναλυθούν οι στρατηγικές επίλυσης των ανισώσεων που ακολουθούν και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν προερχόμενες κυρίως από τις αντιλήψεις τους πάνω στην έννοια της εξίσωσης. Υλοποιώντας την έρευνα σε δύο ομάδες αποτελούμενες από δύο μαθητές Γυμνασίου που δεν έχουν διδαχθεί τις ανισώσεις,θα ερευνηθούν οι τρόποι διαχείρησης ανισωτικών συμβόλων,η διαχείρηση των ιδιοτήτων τους, οι στρατηγικές που θα ακολουθήσουν κατά την επίλυση εξισώσεων και ανισώσεων, οι ομοιότητες και διαφορές που εντοπίζουν με τις εξισώσεις καθώς και η πιθανή σύνδεση της αλγεβρικής και γεωμετρικής αναπαράστασης των ανισώσεων μέσω της χρήσης νέων ψηφιακών τεχνολογιών. Επιπλέον,θα μελετηθούν τα υπάρχοντα λογισμικά που χρησιμοποιούνται τόσο στο εγχώριο όσο και στα εκχώρια αναλυτικά προγράμματα.Εκτενέστερα θα αναλυθούν δύο λογισμικά ψηφιακής τεχνολογίας που θα αποτελέσουν βασικό πυλώνα της παρούσας έρευνας.Το λογισμικό Αlgebra arrows,που θα χρησιμοποιηθεί, στοχεύει να συμβάλλει στην νοηματοδότηση των αλγεβρικών εκφράσεων που συνθέτουν μία ανίσωση,οι οποίες έχει παρατηρηθεί τόσο από προσωπική εμπειρία όσο και από την υπάρχουσα βιβλιογραφία ότι δημιουργούν δυσκολίες στην νοηματοδότησή τους .Επίσης συμβάλλει στην βαθύτερη κατανόηση της έννοιας της συνάρτησης , που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη σύνδεση της αλγεβρικής-γεωμετρικής αναπαράστασης μίας ανίσωσης.Τέλος, το λογισμικό Pan Balance θα χρησιμοποιηθεί με σκοπό την ανάδειξη της άνισης σχέσης των αλγεβρικών παραστάσεων μίας ανίσωσης για τις διάφορες τιμές της ανεξάρτητης μεταβλητής και την σύνδεση της αλγεβρικής-γεωμετρικής αναπαράστασης των ανισώσεων.Τα αποτελέσματα θα αναδειχθούν σύμφωνα με την θεωρία των κρίσιμων συμβάντων και θα αναλυθούν ποιοτικά μέσα από το πρίσμα του μοντέλου abstraction in concept.Ολοκληρώνοντας την έρευνα θα παρατεθούν επιπλέον ερευνητικές πτυχές για την μετέπειτα προέκτασή της.Συμπερασματικά,τα ερευνητικά ερωτήματα που στοχεύονται να απαντηθούν συνοψίζονται ως εξής: Παρατηρείται ευελιξία στους μαθητές κατά την μετάφραση της λεκτικής διατύπωσης στη μαθηματική συμβολική γλώσσα με όρους ανισοτήτων και το αντίστροφο.Ποιες στρατηγικές αναπτύσουν οι μαθητές κατά τη διερεύνηση των ιδιοτήτων της διάταξης για κάθε πραγματικό αριθμό στο περιβάλλον χαρτί-μολύβι και πώς ανήχθηκαν σε αυτες.Ποια είναι η σημασία της λύσης στην περίπτωση των εξισώσεων/ανισώσεων και οι ομοιότητες-διαφορές που εντοπίζουν ανάμεσά τους ;Η κατασκευή των συναρτήσεων μέσω του Algebra arrows,συμβάλλει στην νοηματοδότηση των μαθηματικών εκφράσεων που εν συνεχεία δημιουργούν την ανίσωση;Γίνεται κατανοητή η άνιση σχέση δύο ποσοτήτων μίας ανίσωσης μέσω του δυναμικού μοντέλου της ζυγαριάς και η ποιοτική διαφορά της από την εξίσωση;Ποια η συμβολή του λογισμικού nctm-balance expressions στο παραπάνω ερώτημα καθώς και στη σύνδεση της αλγεβρικής και γεωμετρικής αναπαράστασης μίας ανίσωσης;
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Τεχνολογίες,Ανισώσεις,Δομήματα,Εξισώσεις,Συναρτήσεις,Διδακτική,Μαθηματικά
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
2
Αριθμός σελίδων:
58
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ-pdf.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο