Διαχείριση αλλαγής στις σχολικές μονάδες. Πώς η διοίκηση ανθρωπίνων πόρων συμβάλλει στη διαμόρφωση της σχολικής κουλτούρας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2895749 234 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-01-23
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Σαλαπάτα Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αγγελική Βουδούρη, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαχείριση αλλαγής στις σχολικές μονάδες. Πώς η διοίκηση ανθρωπίνων πόρων συμβάλλει στη διαμόρφωση της σχολικής κουλτούρας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαχείριση αλλαγής στις σχολικές μονάδες. Πώς η διοίκηση ανθρωπίνων πόρων συμβάλλει στη διαμόρφωση της σχολικής κουλτούρας
Περίληψη:
Στη παρακάτω εργασία αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο επιδρά η διαχείριση και διοίκηση των σχολικών μονάδων από τους διευθυντές στη διαμόρφωση της σχολικής κουλτούρας. Η σχολική κουλτούρα είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά και τη μόρφωση που θα λάβουν καθώς αυτή θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη συμπεριφορά τους ως ενήλικες.Για να μπορέσει αν δημιουργηθεί η κατάλληλη σχολική κουλτούρα χρειάζεται αρχικά να πραγματοποιηθούν οι κατάλληλες αλλαγές στον τρόπο διοίκησης που έρχονται είτε μέσα από την εφαρμογή καινοτομιών ή μεταρρυθμίσεων. Οι καινοτομίες αφορούν καινούργιες ιδέες που αναβαθμίζουν και εκσυγχρονίζουν το σχολείο ενώ οι μεταρρυθμίσεις αφορούν καταναγκαστικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν και προέρχονται από νομοθετικές διαδικασίες.
Στη συνέχεια της εργασίας αναλύεται η θεωρία της ηγεσίας, τα μοντέλα,, η διαφορά της με την διοίκηση και ο τρόπος που επηρέαζε τις σχολικές μονάδες. Ο διευθυντής για να θεωρηθεί επιτυχημένος χρειάζεται να έχει την καθολική αποδοχή από τους μαθητές, τους καθηγητές και τους γονείς. Για να γίνει αυτό χρειάζεται να λειτουργήσει ως ηγέτης και έχει τις απαραίτητες ηγετικές ικανότητες. Ως ηγέτης χρειάζεται να επιλέξει το κατάλληλο στυλ και να είναι σε θέση να διαχωρίσει τις ηγετικές από τις διοικητικές ικανότητες. Παρακάτω αναλύεται η θεωρία της διοίκηση των ανθρώπινων πόρων. Πέρα από τα παραπάνω ο διευθυντής οφείλει να έχει γνώσεις διαχείρισης τους καθώς μέσα από αυτό επιτυγχάνονται οι στόχοι του. Η διαχείριση δεν αφορά μόνο τους μαθητές αλλά και τους καθηγητές, τους γονείς και την κοινωνία. Τα παραπάνω τον οδηγούν στην διαμόρφωση της κατάλληλης για το σχολείο και των καταστάσεων σχολική κουλτούρα, την οποία μπορεί να διαμορφώσει και να αλλάξει προκειμένου να είναι σύμφωνη με τις καταστάσεις που επικρατούν.
Η σχολική κουλτούρα έχει άμεση σχέση με τη διαχείρισή του ανθρώπινου δυναμικού και τη ηγεσία. Ο διευθυντής χρειάζεται να έχει τις απαραίτητες γνώσεις σε αυτά τα θέματα αλλά χρειάζεται να έχει και την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών προκειμένου να τα καταφέρει και να δημιουργήσει την απαραίτητη σχολική κουλτούρα δίχως να μετατρέψει το σχολείο σε επιχείρηση και κρατώντας τον εκπαιδευτικό του χαρακτήρα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Ηγεσία, Ηγέτης, Μοντέλα Ηγεσίας, Σχολική Κουλτούρα, Διευθυντής, Μαθητές, Εκπαιδευτικοί, Μεταρρύθμιση, Καινοτομία, Διαχείριση Αλλαγής.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
80
Αριθμός σελίδων:
92
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΛΕΝΗ ΣΑΛΑΠΑΤΑ.pdf
456 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.