“Clavis Aurea”: Ένα παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας εικόνας και τοποθεσίας για την τοπική ιστορία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2896651 447 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Μαθηματικών και Πληροφορικής
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-11
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Πιτταρά Θεοδώρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κουτρομάνος Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Ζαράνης Νικόλαος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Πρωτότυπος Τίτλος:
“Clavis Aurea”: Ένα παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας εικόνας και τοποθεσίας για την τοπική ιστορία
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
“Clavis Aurea”: Ένα παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας εικόνας και τοποθεσίας για την τοπική ιστορία
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η διαμορφωτική αξιολόγηση του ψηφιακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού ΕΠ, βασισμένου στον χώρο (locationbased) και στην εικόνα (image-based), “Clavis Aurea”, που διαπραγματεύεται θέματα της τοπικής Ιστορίας. Πιο συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός του σεναρίου του παιχνιδιού στηρίχθηκε σε μαθητές της Ε΄ τάξης ενός Δημοτικού Σχολείου της Νάξου, αξιοποιώντας την πολιτιστική σημασία του αρχαιολογικού χώρου του Κάστρου της Νάξου. Για την ανάπτυξη του ψηφιακού παιχνιδιού χρησιμοποιήθηκαν οι πλατφόρμες Actionbound και Layar Creator, ενώ στη διαμορφωτική αξιολόγηση του παιχνιδιού συμμετείχαν μαθητές της Ε΄ Δημοτικού, εκπαιδευτικοί διαφόρων βαθμίδων εκπαίδευσης, η ερευνήτρια και εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακή ειδίκευση στις ΤΠΕ. Ως εργαλεία συλλογής ποιοτικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν αυτά της συμμετοχικής παρατήρησης, της συνέντευξης, της ομαδικής συζήτησης, ενώ παράλληλα δόθηκαν φύλλα εργασίας για τους μαθητές. Τα αποτελέσματα της διαμορφωτικής αξιολόγησης έδειξαν ότι το παιχνίδι εμφανίζει υψηλά ποσοστά ευχρηστίας και ελκυστικότητας, με άμεσο αποτέλεσμα την επιθυμία μελλοντικής χρήσης του από τους μαθητές. Επιπροσθέτως, χαρακτηρίστηκε ως ένα χρήσιμο διδακτικό εργαλείο για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Τέλος, παρουσιάστηκαν προτάσεις για τη βελτίωση του παιχνιδιού που αφορούσαν την πολυπλοκότητά του, την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης των χρηστών με την τοπική Ιστορία και τα διάφορα προβλήματα που εμφανίστηκαν λόγω της διαδικτυακής σύνδεσης και της ύπαρξης μικρού αριθμού κινητών συσκευών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις Κλειδιά: Επαυξημένη Πραγματικότητα, Σοβαρό Παιχνίδι, Σχεδιασμός, Αξιολόγηση, Τοπική Ιστορία
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
237
Αριθμός σελίδων:
165
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Pittara_Theodora_Master.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.