Σύνδρομο Rett: Μια πολύπλευρη προσέγγιση με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικότητας

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2897469 335 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-24
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
ΤΣΙΑΠΑΛΑ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τσίγκανος Γ., Λέκτορας, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σύνδρομο Rett: Μια πολύπλευρη προσέγγιση με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικότητας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σύνδρομο Rett: Μια πολύπλευρη προσέγγιση με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικότητας
Περίληψη:
Στην παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση μελετήθηκε το σύνδρομο Rett καθώς επίσης και διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οι πάσχοντες από σύνδρομο Rett. Συγκεκριμένα, ορίστηκε το σύνδρομο, μελετήθηκαν τα χαρακτηριστικά, τα συμπτώματα και οι κινητικές δυσκολίες του πάσχοντος πληθυσμού. Στην πορεία της ανασκόπησης αναφέρονται ιδιαιτερότητες στο νευρικό, στο καρδιοαναπνευστικό και στο μυοσκελετικό σύστημα. Αυτά τα συστήματα εμφανίζουν ιδιαιτερότητες στη λειτουργία στα άτομα που πάσχουν από σύνδρομο Rett και για αυτό προκαλούν πληθώρα προβλημάτων στην υγεία και στην λειτουργικότητά τους. Στη συνέχεια, διερευνήθηκε ο ρόλος και η θέση του καθηγητή φυσικής αγωγής με στόχο τη βελτίωση της κινητικότητας και λειτουργικότητας του συγκεκριμένου πληθυσμού καθώς και διάφοροι τρόποι παρέμβασης για τη βελτίωση αυτών των παραμέτρων.
Για την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης μελέτης αντλήθηκαν πληροφορίες από διάφορες επιστημονικές βιβλιοθήκες-βάσεις και περιοδικά που βρίσκονται στις αντίστοιχες ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων από διάφορους επιστημονικούς κλάδους. Η σημασία αυτής της βιβλιογραφικής έρευνας έγκειται στο ότι το συγκεκριμένο σύνδρομο προσεγγίζεται πολύπλευρα και έτσι καθίσταται δυνατό να ληφθούν υπόψη πολλές από τις παραμέτρους της αναπτυξιακής διαταραχής και των προβλημάτων που προκαλεί, έτσι ώστε να προσφερθεί η καλύτερη δυνατή αποκατάσταση για τον κάθε πάσχοντα ξεχωριστά.
Σημαντικό συμπέρασμα είναι ότι ο κάθε πάσχων πρέπει να εφαρμόζει το δικό του κατάλληλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα έτσι ώστε «αν και θα είναι ακόμα εξαρτημένος» να είναι περισσότερο λειτουργικός και υγειής. Με την εξέλιξη της επιστήμης και τις σύγχρονες τεχνολογικές και επιστημονικές «βοήθειες» μπορούν να προσφερθούν ακόμη περισσότερες υπηρεσίες και διευκολύνσεις σε αυτούς τους πάσχοντες ανθρώπους. Η πρακτική χρήση της βιβλιογραφικής αυτής ανασκόπησης κρίνεται σημαντική αφού περισσότεροι καθηγητές φυσικής αγωγής μπορούν να γνωρίσουν το σύνδρομο και να συνεργαστούν με ανάλογους φορείς και υπηρεσίες έτσι ώστε να προσφέρουν τις σημαντικές υπηρεσίες τους στην αντιμετώπιση και αποκατάσταση κάποιων από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά αυτοί οι άνθρωποι. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (2013) οι προσελθέντες στα νοσοκομεία της χώρας ασθενείς με σύνδρομο Rett ήταν 29 (Αττική: 26, Λοιπή Στερεά Ελλάδα και Εύβοια: 1, Πελοπόννησος: 1, Κρήτη:1).
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Σύνδρομο Rett, κινητική αναπηρία, στερεοτυπικές κινησεις χεριών, νευροαναπτυξιακή διαταραχή, αισθητηριακή ολοκληρωση, καρδιοαναπνευστική λειτουργία, επιληψία, επικοινωνιακές συμπεριφορές, βαδιση, παραμορφώσεις ποδιών, οστική πυκνότητα, άσκηση στο νερό
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
27
Αριθμός σελίδων:
120
ΠΤΥΧΙΑΚΗ 2020-ΤΣΙΑΠΑΛΑ Ζ..pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο