Σεξουαλική Εκπαίδευση και η συνάφειά της με την μείωση της προβληματικής συμπεριφοράς σε έφηβους με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2897852 283 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.)
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-20
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Γκόγκος Γεώργιος
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Φιλοσοφική Σχολή
Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εποπτεύουσα: Α. Γενά, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής,
Φαίη Αντωνίου, Επίκουρη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής
Ασημίνα Μ. Ράλλη, Αναπληρώτρια καθηγήτρια Εξελικτικής Ψυχολογίας
Χρήστος Παρθένης, Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ
Σ. Τάνταρος Καθηγητής Αναπτυξιακής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Α. Αργυροπούλου, Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Α. Παπακωνσταντίνου, Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σεξουαλική Εκπαίδευση και η συνάφειά της με την μείωση της προβληματικής συμπεριφοράς σε έφηβους με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σεξουαλική Εκπαίδευση και η συνάφειά της με την μείωση της προβληματικής συμπεριφοράς σε έφηβους με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Περίληψη:
Τα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και οι οικογένειές τους έρχονται αντιμέτωποι με αρκετές προκλήσεις όσο τα παιδιά μεγαλώνουν, οι οποίες σχετίζονται με αρκετούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων οι ποικίλες αλλαγές που συνεπάγεται η εφηβεία και η σεξουαλική αφύπνιση. Συχνό είναι το φαινόμενο ακατάλληλων συμπεριφορών που σχετίζεται με την σεξουαλικότητα. Στους κινδύνους προστίθεται η σεξουαλική εκμετάλλευση και η κακοποίηση παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των ατόμων με ΔΑΦ. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να πραγματοποιηθεί η συστηματική διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας συμπεριφορικής-αναλυτικής παρέμβασης μέσω ατομικού πειραματικού σχεδιασμού με πολλαπλές γραμμές βάσης ανά κατηγορία αντιδράσεων σε 3 έφηβους και 1 νέο ενήλικα με ΔΑΦ, με σκοπό τη βελτίωση στον τομέα της σεξουαλικής εκπαίδευσης και συμπεριφοράς και ταυτόχρονα την απόσβεση ή την ελαχιστοποίηση της ακατάλληλης σεξουαλικής συμπεριφοράς τους. Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες θα πρέπει: α) να αποκτήσουν λεξιλόγιο και γνώσεις που σχετίζονται με την εφηβεία και τη σεξουαλικότητα· β) να βελτιώσουν τις δεξιότητες που σχετίζονται με την προσωπική υγιεινή· γ) να αναπτύξουν ή να βελτιώσουν την ικανότητα της αυτοϊκανοποίησης και δ) να μειώσουν την προβληματική συμπεριφορά που σχετίζεται με τη σεξουαλικότητα. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας κατέδειξαν ότι μια συστηματική συμπεριφορική-αναλυτική παρέμβαση μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά έφηβους και νέους ενήλικες με ΔΑΦ να βελτιωθούν στον τομέα της σεξουαλικής γνώσης και συμπεριφοράς και ταυτόχρονα να γίνει απόσβεση ή ελαχιστοποίηση της ακατάλληλης σεξουαλικής συμπεριφοράς τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Σεξουαλικότητα, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Πρόγραμμα σεξουαλικής εκπαίδευσης, Προβλήματα συμπεριφοράς
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
326
Αριθμός σελίδων:
301
Διδακτορική Διατριβή, Γκόγκος Γ.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο