Στάσεις και αντιλήψεις των διευθυντών/τριων και των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση κινδύνων-κρίσεων στον εργασιακό χώρο των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2898265 174 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-26
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Σαΐτη Αικατερίνη
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Αγγελική Βουδούρη, Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνος Φασούλης, Ομότιμος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ
Ευθύμιος Βαλκάνος, Καθηγητής Τμήματος Εκπ/κής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Δημοσθένης Δασκαλάκης, Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ
Αλέξανδρος- Σταμάτιος Αντωνίου, Αναπληρωτής Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ
Γεώργιος Ιορδανίδης, Καθηγητής ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις των διευθυντών/τριων και των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση κινδύνων-κρίσεων στον εργασιακό χώρο των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις των διευθυντών/τριων και των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση κινδύνων-κρίσεων στον εργασιακό χώρο των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να διερευνήσει τις στάσεις και αντιλήψεις της σχολικής κοινότητας, ήτοι διευθυντών(-ριών) και εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας αναφορικά με τη διαχείριση κινδύνων-κρίσεων στον εργασιακό χώρο του σχολείου επισκοπώντας συγκριτικά την εν λόγω κατάσταση με χρήση ανώνυμου ερωτηματολογίου ειδικώς σχεδιασμένου και προσαρμοσμένου στον ερευνητικό σκοπό και απαντημένου συνολικώς από 734 εκπαιδευτικούς και διευθυντές σε πανελλαδικό επίπεδο κατά το σχολικό έτος 2016-2017 και ειδικότερα το διάστημα από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο 2017.
Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω μελέτη επιχειρεί να εστιάσει και να εμβαθύνει στον τρόπο και τα μέσα αντιμετώπισης και καταστολής των κινδύνων και κρίσεων κάθε μορφής, όπως εκδηλώνονται στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, με απώτερο σκοπό την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών και τη δημιουργία ασφαλούς και εύρυθμου σχολικού περιβάλλοντος, πλήρως εναρμονισμένου με τα ευρωπαϊκά σχολικά πρότυπα.
Μέσα από τις απαντήσεις που συλλέχθηκαν, δημιουργούνται χρήσιμα συμπεράσματα και ως προς ειδικότερες παραμέτρους της παρούσας διατριβής, και ιδίως τη συναισθηματική κατάσταση των μελών της σχολικής κοινότητας, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών ή μη για ζητήματα σχολικών κινδύνων-κρίσεων, την πιθανή ή μη συνεργασία τους με γονείς - κηδεμόνες, την επικοινωνία τους με ΜΜΕ, ώστε να διαπιστωθεί η εν γένει αντίδραση των μελών της σχολικής κοινότητας σε μια εποχή ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων βίας και παραβατικής συμπεριφοράς μαθητών, με ειδικότερες εκφάνσεις εκδήλωσής τους να αποτελούν οι σωματικές βλάβες, οι ψυχολογικοί εκβιασμοί, οι απειλές και το bullying.







Η παράθεση της κείμενης και ισχύουσας νομοθεσίας, καθώς και αποφάσεων ελληνικών δικαστηρίων ως προς την ευθύνη εκπαιδευτικών σε σχολικές κρίσεις, θα συνδράμουν αποφασιστικά στην εξαγωγή εποικοδομητικών συμπερασμάτων και σε ένα γόνιμο διάλογο τα προσεχή χρόνια.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Διαχείριση, κίνδυνος, κρίση, εργασιακό περιβάλλον, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εκφοβισμός, στάσεις, αντιλήψεις, διευθυντές, εκπαιδευτικοί
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
260
Αριθμός σελίδων:
365
phd saiti aikaterini.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο