Βελτίωση της ισορροπίας και της ευκαμψίας ατόμων με νοητική αναπηρία

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2898372 348 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-02-27
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
ΓΟΥΛΤΙΔΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κουτσουκη Δ. Καθηγητρια, ΣΕΦΑΑ,ΕΚΠΑ
Χαριτου Σ, ΕΔΙΠ,ΣΕΦΑΑ,ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Βελτίωση της ισορροπίας και της ευκαμψίας ατόμων με νοητική αναπηρία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Βελτίωση της ισορροπίας και της ευκαμψίας ατόμων με νοητική αναπηρία
Περίληψη:
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με Νοητική Αναπηρία εμφανίζονται από τα πρώτα στάδια της ζωής τους. Τα προβλήματα αυτά προκαλούν δυσκολίες στην εξέλιξη των κινητικών δεξιοτήτων τους, με αποτέλεσμα να περνάνε την εφηβική ηλικία και να φτάνουν στην ενηλικίωση χωρίς να έχουν τελειοποιήσει τα κινητικά πρότυπα. Τα ενήλικα άτομα με Νοητική Αναπηρία αντιμετωπίζουν προβλήματα στην καθημερινότητα τους. Αυτά τα προβλήματα απευθύνονται στην αυτοεξυπηρέτηση και στην αυτοαντίληψη καθώς και στην μετακίνηση στον χώρο, και στη βάδιση. Σημαντικό ρόλο παίζει η ισορροπία καθώς και η ευκαμψία στην καθημερινότητα του ατόμου. Η κακή στάση του κορμού φέρνει σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει καλή ισορροπία όπου αυτό προκαλεί προβλήματα στην βάδιση. Η ευκαμψία είναι υπεύθυνη για τις απλές κινήσεις και τις εκτάσεις που εκτελεί ο κορμός. Για τα προαναφερθέντα προβλήματα και για ένα ποιοτικότερο τρόπο ζωής τα άτομα με Νοητική Αναπηρία είναι καλό να έχουν κάποιες δραστηριότητες για να γυμνάζονται, με εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης ώστε να στοχεύουν στην μείωση και βελτίωση των προβλημάτων. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να εξεταστεί εάν μέσω του παρεμβατικού προγράμματος θα υπάρξει βελτίωση στις δεξιότητες της ισορροπίας και της ευκαμψίας. Οι δυο αυτές δεξιότητες επηρεάζουν αρνητικά και δυσκολεύουν την καθημερινότητα των ατόμων με Νοητική Αναπηρία. Το δείγμα της έρευνας περιλάμβανε τριάντα-τρία (33) άτομα με νοητική αναπηρία (Ν=9 γυναίκες και Ν=24 άντρες), ηλικίας 18-40 από το Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Κ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ». Για την αξιολόγηση της ισορροπίας και της ευκαμψίας χρησιμοποιήθηκαν το φλαμίγκο τεστ και το τεστ σε εδραία θέση για την ευκαμψία αντίστοιχα. (Eurofit 1992). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρξε στατιστικά σημαντική διαφορά μετά το πέρας του παρεμβατικού προγράμματος στις δεξιότητες της ισορροπίας και της ευκαμψίας
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
νοητική αναπηρία, παρεμβατικό πρόγραμμα, ισορροπία, ευκαμψία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
56
Αριθμός σελίδων:
37
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΟΥΛ ΤΙΔΗΣ (1).pdf (718 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο