Η επίδραση του Διδακτικού Στυλ στην αλλαγή στην επίδοση στην Ορθογραφία και στον Προσανατολισμό στο Στόχο των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898881 174 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-07
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Αναστασίου Παρασκευή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φαίη Αντωνίου, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πολυχρόνη Φωτεινή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Ράλλη Ασημίνα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η επίδραση του Διδακτικού Στυλ στην αλλαγή στην επίδοση στην Ορθογραφία και στον Προσανατολισμό στο Στόχο των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η επίδραση του Διδακτικού Στυλ στην αλλαγή στην επίδοση στην Ορθογραφία και στον Προσανατολισμό στο Στόχο των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αφορά στο Διδακτικό Στυλ των εκπαιδευτικών και την επίδρασή του στην πρόοδο των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, στην ορθογραφία και τον προσανατολισμό στο στόχο. Η επίδραση εξετάστηκε μέσω της εφαρμογής ενός Διδακτικού Προγράμματος Ενίσχυσης της δεξιότητας της Ορθογραφίας μαθητών με ΕΜΔ Γ’Δημοτικού που φοιτούσαν σε Τμήματα Ένταξης σχολείων της Αττικής, το οποίο υλοποιήθηκε από τους Ειδικούς Παιδαγωγούς του σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, 72 μαθητές συμμετείχαν στην έρευνα εθελοντικά, οι οποίοι χωρίστηκαν τυχαία σε πειραματική ομάδα (Ν₌39) και σε ομάδα ελέγχου (Ν=33). Το πρόγραμμα, εκτός από την ίδια την παρέμβαση, περιλάμβανε pre–tests και post–tests αξιολογήσεις, μέσω εργαλείων και ερωτηματολογίων στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και παρατήρηση από την ερευνητική ομάδα. Όλοι οι μαθητές αξιολογήθηκαν με (α) την ελληνική έκδοση του «Raven’s CPM», το «ΔΑΔΑ (Διερεύνηση Αναγνωστικών Δεξιοτήτων και Αδυναμιών)» και τη «Διερεύνηση των ψυχομετρικών χαρακτηριστικών μιας δοκιμασίας ορθογραφικής δεξιότητας μαθητών της Β′, Γ′, Δ′, και Ε′ τάξης του δημοτικού σχολείου» για την επιλογή των μαθητών του δείγματος, καθώς επιλέχθηκαν μαθητές με Δείκτη Νοημοσύνης μεγαλύτερο του 85 και επίδοση στην αποκωδικοποίηση κάτω από το 25ο εκατοστημόριο και στην ορθογραφία κάτω από το 10ο, (β) τη «Δοκιμασία Ορθογραφικής Δεξιότητας» και το «Λογισμικό Ανίχνευσης Μαθησιακών Δεξιοτήτων και Αδυναμιών (ΛΑΜΔΑ)» για την αξιολόγηση της ορθογραφικής ικανότητας των μαθητών και (γ) απάντησαν στο «Ερωτηματολόγιο των Ακαδημαϊκών Προσανατολισμών στο στόχο», με σκοπό να εξεταστεί η κινητοποίηση τους πριν και μετά την παρέμβαση. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν το «Ερωτηματολόγιο των Διδακτικών Στυλ», με σκοπό τη διερεύνηση του προσωπικού διδακτικού τους στυλ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το Δυναμικό Διδακτικό Στυλ μπορεί να επηρεάσει τη βελτίωση της γραμματικής και ιστορικής ορθογραφίας μετά το πρόγραμμα παρέμβασης και αντίστοιχα το Παρωθητικό στυλ επιδρά κυρίως στη γραμματική ορθογραφία. Το Παρωθητικό Διδακτικό Στυλ προωθεί τον προσανατολισμό της προσέγγισης της μάθησης και της επίδοσης, ενώ το Δυναμικό Στυλ έχει επίδραση στον προσανατολισμό των δύο κατηγοριών της μάθησης – προσέγγιση και αποφυγή. Επιπλέον, ο προσανατολισμός στην αποφυγή της επίδοσης μπορεί να προβλεφθεί από το Υποστηρικτικό Στυλ του εκπαιδευτικού. Τέλος, αναφέρονται οι περιορισμοί της έρευνας καθώς και προτάσεις για μελλοντική έρευνα και εκπαιδευτικές προεκτάσεις.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Διδακτικά Στυλ, Μαθησιακές Δυσκολίες, πρόγραμμα ενίσχυσης, ορθογραφία, Γ'Δημοτικού, προσανατολισμός στον στόχο
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
124
Αριθμός σελίδων:
76
Αναστασίου_διπλωματική εργασία.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο