Η πολιτισμική και θρησκευτική ετερότητα στα αναλυτικά προγράμματα των θρησκευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2898986 213 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνιολογία και σύγχρονη βιομηχανική κοινωνία: Ειδικά θέματα παιδικής ηλικίας, κοινωνικών μειονοτήτων, εργασίας και εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-09
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Στεφάνου Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δασκαλάκης Δημοσθένης, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Μπάμπαλης Θωμάς, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Μπαμπούνης Χαράλαμπος, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η πολιτισμική και θρησκευτική ετερότητα στα αναλυτικά προγράμματα των θρησκευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η πολιτισμική και θρησκευτική ετερότητα στα αναλυτικά προγράμματα των θρησκευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Περίληψη:
Η οργάνωση του μαθήματος των θρησκευτικών προκαλεί πλήθος παιδαγωγικών και πολιτικών συζητήσεων, ενώ η πραγματοποίηση τροποποιήσεων στα Αναλυτικά Προγράμματα βρίσκεται στο επίκεντρο τους. Η ελληνική θρησκευτική εκπαίδευση στηρίζεται παραδοσιακά στο ιδανικό της «ελληνορθόδοξης» ταυτότητας, γεγονός που έρχεται σε ρήξη με την σύγχρονη πλουραλιστική σχολική πραγματικότητα. Λόγω της έντονης μεταναστευτικής και προσφυγικής εισροής των τελευταίων ετών, έχει διαμορφωθεί το πολιτισμικό προφίλ της χώρας με τρόπο που αδιαμφισβήτητα επηρεάζει και τη φαινομενική ομοιογένεια της σχολικής τάξης. Η προσπάθεια διερεύνησης της παρουσίας και διαχείρισης της ετερότητας στα Αναλυτικά Προγράμματα των θρησκευτικών, ήταν ο παράγοντας που συντέλεσε στην δημιουργία αυτής της ποιοτικής ερευνητικής εργασίας. Η ανάλυση του περιεχομένου των Προγραμμάτων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναπτύχθηκε σε αντιδιαστολή με τα αντίστοιχα Αναλυτικά Προγράμματα θρησκευτικής εκπαίδευσης της Αγγλίας. Η επιλογή της συγκεκριμένης χώρας έγινε με γνώμονα τον πολυπολιτισμικό και πολυθρησκευτικό χαρακτήρα της, και με σκοπό την ανάδειξη των διαφορών που υπάρχουν στην δομή και την στοχοθεσία των Προγραμμάτων των δύο χωρών. Επιπροσθέτως, εξετάζεται η σημασία και ο ρόλος του μαθήματος στο πλαίσιο της εκπαίδευσης, καθώς και η συμβολή του στην διαμόρφωση της ταυτότητας των μαθητών, την ανάδειξη διαφορετικών πολιτισμικών/θρησκευτικών στοιχείων, την καλλιέργεια οικουμενικών αξιών, και την αποδοχή και τον σεβασμό της ετερότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
θρησκευτική και πολιτισμική ταυτότητα, θρησκευτική και πολιτισμική ετερότητα, αναλυτικά προγράμματα, θρησκευτική εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
139
Αριθμός σελίδων:
133
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική - Στεφάνου lib.pdf
839 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.