Η διαμόρφωση του χάρτη της επαγγελματικοποίησης της σχολικής ηγεσίας. Η περίπτωση του Εθνικού Κολλεγίου για την Σχολική Ηγεσία και της Εθνικής Επαγγελματικής Πιστοποίησης για την Σχολική Διεύθυνση στην Αγγλία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2899531 256 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συγκριτική Παιδαγωγική με ειδίκευση σε ζητήματα ποιότητας της εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-03-17
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Σουρτζή Κωνσταντίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε. , Ε.Κ.Π.Α.
Φασούλης Κωνσταντίνος, Ομότιμος Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
Τσώλη Κωνσταντίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε., Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διαμόρφωση του χάρτη της επαγγελματικοποίησης της σχολικής ηγεσίας. Η περίπτωση του Εθνικού Κολλεγίου για την Σχολική Ηγεσία και της Εθνικής Επαγγελματικής Πιστοποίησης για την Σχολική Διεύθυνση στην Αγγλία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διαμόρφωση του χάρτη της επαγγελματικοποίησης της σχολικής ηγεσίας. Η περίπτωση του Εθνικού Κολλεγίου για την Σχολική Ηγεσία και της Εθνικής Επαγγελματικής Πιστοποίησης για την Σχολική Διεύθυνση στην Αγγλία
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την διαμόρφωση του χάρτη της επαγγελματικής πιστοποίησης της σχολικής ηγεσίας και την πορεία προς την επαγγελματικοποίηση του διευθυντή. Ξεκινώντας με την ανάλυση των βασικών εννοιών της ηγεσίας και της διοίκησης, μελετήθηκαν οι εξελικτικές τάσεις του επαγγέλματος του διευθυντή, όπως αυτές διαμορφώθηκαν εξαιτίας των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών στις αρχές του 21ου αιώνα.
Οι πολιτικές της Νέας Δεξιάς, με την εφαρμογή της Νέας Δημόσιας Διοίκησης, οι συστάσεις των υπερεθνικών οργανισμών και οι επιταγές της παγκοσμιοποίησης σήμαναν την στροφή της εκπαίδευσης προς την οικονομία, την λογοδοσία και την αποτελεσματικότητα με το μικρότερο δυνατό κόστος. Η αναζήτηση των τρόπων βελτίωσης των μαθητικών αποτελεσμάτων οδήγησε στην αναγνώριση της σημασίας του ρόλου του διευθυντή και ακολούθησαν πολιτικές για την αναβάθμιση της θέσης του. Η αναβάθμιση αυτή θα ερχόταν μέσα από την επαγγελματικοποίηση του διευθυντή, η οποία θα του προσέδιδε τα χαρακτηριστικά του επαγγελματία. Έτσι, υιοθετήθηκαν πρότυπα και προδιαγραφές αξιολόγησης των προσόντων των διευθυντών, προωθήθηκε η πιστοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων του και καθιερώθηκε η συνεχής επαγγελματική του ανάπτυξη.
Ένα από τα εκπαιδευτικά συστήματα που επηρεάστηκε περισσότερο από τις παραπάνω πολιτικές ήταν το αποκεντρωμένο σύστημα της Αγγλίας. Η Αγγλία ήταν η πρώτη χώρα που έδωσε τόσο μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη της σχολικής ηγεσίας. Έχοντας καθιερώσει από πολύ νωρίς την Εθνική Επαγγελματική Πιστοποίηση για την Σχολική Διεύθυνση, ίδρυσε το Εθνικό Κολλέγιο για την Σχολική Ηγεσία. Οι δυο αυτές πρωτοβουλίες έδωσαν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα και κύρος στο επάγγελμα του διευθυντή, ενώ κατέστησαν την Αγγλία παγκόσμιο κέντρο ηγεσίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Hγεσία, Eπαγγελματικοποίηση, Διευθυντής, Πιστοποίηση, Εθνικό Κολλέγιο για την Σχολική Ηγεσία, Εθνική Επαγγελματική Πιστοποίηση για την Διεύθυνση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
58
Αριθμός σελίδων:
97
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ Κωνσταντίνα Σουρτζή.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο