Διερεύνηση των ιδεών των μαθητών και μαθητριών της Ε' και Στ' τάξης Δημοτικού για το κατά πόσον η Σελήνη είναι αυτόφωτο ή ετερόφωτο σώμα, καθώς και των πιθανών παραγόντων που τις επηρεάζουν

Διπλωματική Εργασία uoadl:2917002 330 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-06-20
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Νεοφώτιστος Ρήγας
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χαλκιά Κρυσταλλία, Ομότιμη Καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α
Γαλάνη Αποστολία, Επίκουρη Καθηγήτρια Διδακτικής της Γεωγραφίας, Π.Τ.Δ.Ε του Ε.Κ.Π.Α.
Μαυρικάκη Ευαγγελία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Βιολογίας και Αγωγής Υγείας, Π.Τ.Δ.Ε του Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση των ιδεών των μαθητών και μαθητριών της Ε' και Στ' τάξης Δημοτικού για το κατά πόσον η Σελήνη είναι αυτόφωτο ή ετερόφωτο σώμα, καθώς και των πιθανών παραγόντων που τις επηρεάζουν
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση των ιδεών των μαθητών και μαθητριών της Ε' και Στ' τάξης Δημοτικού για το κατά πόσον η Σελήνη είναι αυτόφωτο ή ετερόφωτο σώμα, καθώς και των πιθανών παραγόντων που τις επηρεάζουν
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα αφορά στην διερεύνηση εναλλακτικών ιδεών των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου σχετικά με το εάν η Σελήνη είναι αυτόφωτο ή ετερόφωτο σώμα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίου ανοιχτού τύπου το οποίο συμπλήρωσαν συνολικά 176 μαθητές/τριες της Ε’ και Στ΄ τάξης. Από αυτούς/ές, οι 82 παρακολουθούσαν μαθήματα STEM και προέρχονταν από 11 δημόσια σχολεία της Αθήνας και του Πειραιά. Οι υπόλοιποι/ες 94 προέρχονταν από τον γενικό πληθυσμό 4 δημόσιων σχολείων των ίδιων περιοχών. Συνολικά, 131 (74,4%) μαθητές/τριες υποστήριξαν ότι η Σελήνη είναι ετερόφωτη ενώ 45 (25,6%) μαθητές/τριες ότι είναι αυτόφωτη. Η ποιοτική ανάλυση των απαντήσεων, έδειξε ότι υπάρχουν υποκείμενες εναλλακτικές ιδέες οι οποίες επηρεάζουν την άποψή τους ότι η Σελήνη είναι αυτόφωτη. Επιπλέον, η στατιστική ανάλυση των απαντήσεων έδειξε ότι α) δεν υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ του δείγματος STEM και του δείγματος του γενικού πληθυσμού αλλά ότι β) υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των μαθητών/τριών της Ε’ και Στ’ τάξης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Σελήνη, Ήλιος, Γη, ανάκλαση φωτεινών ακτίνων, αυτόφωτο σώμα, ετερόφωτο σώμα, εναλλακτικές ιδέες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
84
Αριθμός σελίδων:
165
Rigas_Neofotistos_Master.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο