Η Γλωσσική Πράξη της Πρότασης: Πραγματολογική Μελέτη και Διδακτικές Προεκτάσεις

Διπλωματική Εργασία uoadl:2917488 10 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-06-26
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κωτούλα Ευαγγελία-Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπέλλα Σπυριδούλα, Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Ιακώβου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Μιχάλης Αθανάσιος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Γλωσσική Πράξη της Πρότασης: Πραγματολογική Μελέτη και Διδακτικές Προεκτάσεις
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Γλωσσική Πράξη της Πρότασης: Πραγματολογική Μελέτη και Διδακτικές Προεκτάσεις
Περίληψη:
Οι προτάσεις αποτελούν κατευθυντικές γλωσσικές πράξεις που θεωρούνται εν γένει απειλητικές. Η παρούσα εργασία μελετά τις στρατηγικές και τις τεχνικές μετριασμού που χρησιμοποιούν οι φυσικοί ομιλητές της ελληνικής γλώσσας κάθε φορά που πραγματοποιούν μια πρόταση σε διαφορετικές επικοινωνιακές περιστάσεις. Θέτοντας ως παραμέτρους την ισχύ και την απόσταση μεταξύ των συνομιλητών, αποσπώνται γλωσσικά δεδομένα από τους φυσικούς ομιλητές τα οποία, στη συνέχεια, αναλύονται υπό το πρίσμα της θεωρίας της ευγένειας. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν χρήσιμες κατευθύνσεις αναφορικά με τη διδασκαλία τόσο της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, γενικότερα, όσο και των προτάσεων, ειδικότερα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
γλωσσική πράξη, πρόταση, γλωσσική ευγένεια, κύρια πράξη, εσωτερική και εξωτερική τροποποίηση, ισχύς, κοινωνική απόσταση, πραγματολογική ικανότητα, διδασκαλία της πραγματολογίας, διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
79
Αριθμός σελίδων:
65

Διπλωματική_Κωτούλα.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.