Η νοηματοδότηση των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών από τους εργαζομένους στον χώρο της Ειδικής Αγωγής

Διπλωματική Εργασία uoadl:2917620 244 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κλινική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-06-30
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μελεσσίδου Ελεονώρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασιλική Λίσσυ Κανελλοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Φιλία Ίσαρη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ντιάνα (Αρχοντούλα) Χαρίλα, Μέλος ΕΔΙΠ, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η νοηματοδότηση των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών από τους εργαζομένους στον χώρο της Ειδικής Αγωγής
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η νοηματοδότηση των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών από τους εργαζομένους στον χώρο της Ειδικής Αγωγής
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανάδειξη της υποκειμενικής εμπειρίας των εργαζομένων στον χώρο της ειδικής αγωγής γύρω από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα, σκοπός της έρευνας είναι να αποτυπώσει τις σκέψεις και τις απόψεις των εργαζομένων στο χώρο αυτό και τον τρόπο με τον οποίο νοηματοδοτούν τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα παιδιά. Αρχικά, λοιπόν, γίνεται μία βιβλιογραφική ανασκόπηση των εννοιών που μελετώνται και εν συνεχεία η αναλυτική παρουσίαση της έρευνας. Το δείγμα αποτέλεσαν δέκα γυναίκες που εργάζονταν στον χώρο της ειδικής αγωγής, ηλικίας 25 έως 53 ετών. Η συλλογή των δεδομένων βασίστηκε στην εμπρόθετη ομοιογενή δειγματοληψία και πραγματοποιήθηκε μέσω ημι-δομημένης συνέντευξης. Ακόμα, για την ανάλυση του φαινομένου που μελετάται, χρησιμοποιήθηκε η θεματική ανάλυση, ενώ ο προσανατολισμός είναι φαινομενολογικός. Οι θεματικές που προέκυψαν μέσα από την ανάλυση των δεδομένων είναι οι εξής: 1) η βοήθεια, 2) τα συναισθήματα της πρώτης επαφής, 3) η διαφορετικότητα του παιδιού, 4) η επιρροή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών στην οικογένεια, 5) η συμβολή του σχολείου, 6) ο στιγματισμός από την κοινωνία, 7) τα συναισθήματα του παιδιού, 8) η σημασία της διάγνωσης και 9) το μέλλον. Τέλος, γίνεται μία συσχέτιση ανάμεσα στην υπάρχουσα θεωρία και τα ευρήματα της μελέτης, ενώ παράλληλα αναφέρονται τα πλεονεκτήματα της έρευνας, τα μειονεκτήματα της έρευνας και παρέχονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδική αγωγή, θεματική ανάλυση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
93
Αριθμός σελίδων:
100
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Ελεονώρα_Μελεσσίδου_Διπλωματική_Εργασία.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.