Η χρήση των διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ στην υπηρεσία των Εθνικών Οργανισμών Τουρισμού για την προώθηση προορισμών: μια συγκριτική ανάλυση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2920546 12 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-27
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Κουρούσια Καλλιόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Αικατερίνη Σταυριανέα - Επίκουρη Καθηγήτρια - Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η χρήση των διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ στην υπηρεσία των Εθνικών Οργανισμών Τουρισμού για την προώθηση προορισμών: μια συγκριτική ανάλυση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η χρήση των διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ στην υπηρεσία των Εθνικών Οργανισμών Τουρισμού για την προώθηση προορισμών: μια συγκριτική ανάλυση
Περίληψη:
Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να συμβάλλει αφενός στη διεύρυνση της γνώσης σχετικά με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από Εθνικούς Οργανισμούς Τουρισμού και αφετέρου στην κατανόηση του ρόλου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διαχείριση και διατήρηση σχέσεων με τους χρήστες του διαδικτύου, ώστε να εντοπιστούν τα βασικά στοιχεία για μια επιτυχημένη στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για το λόγο αυτό εξετάζεται η χρήση κάποιων βασικών μεταβλητών των μηνυμάτων που οι Εθνικοί Φορείς Τουρισμού επιστρατεύουν στην επικοινωνία τους με τα κοινά-στόχους (εικόνες, βίντεο, κείμενο, θεματολογία, ετικέτες, σύνδεσμοι, ώρα και ημέρα ανάρτησης) και ο ρόλος αυτών των μεταβλητών στη δέσμευση και στην αφοσίωση των καταναλωτών. Στόχος η διερεύνηση προτύπων συμπεριφοράς που ενδεχομένως να συνυπολογίζονται στο σχεδιασμό της στρατηγικής μάρκετινγκ από την πλευρά των Εθνικών Οργανισμών Τουρισμού. Η έρευνα χρησιμοποίησε την μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου σε 565 δημοσιεύσεις στο Facebook και το Instagram των κορυφαίων ευρωπαϊκών προορισμών -έτσι όπως εμφανίζονται στην κατάταξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για το 2018- και των οποίων την αρμοδιότητα της τουριστικής προβολής έχουν αμιγώς φορείς του δημοσίου. Σε αυτή τη λίστα προστέθηκαν η Ελλάδα και η Αυστραλία, η πρώτη γιατί συνιστά έναν από τους δημοφιλέστερους ευρωπαϊκούς προορισμούς που ωστόσο αποτυγχάνει να εμφανιστεί ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη (τουριστικών αφίξεων και εσόδων) και η δεύτερη προκειμένου να διαπιστωθεί αν η υψηλή θέση που καταλαμβάνει στην παγκόσμια κατάταξη όσον αφορά τα έσοδα σχετίζεται με την καλή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το αποτέλεσμα της έρευνας κατέδειξε ότι ο αριθμός των ακολούθων δεν συνδέεται με το έτος δημιουργίας του λογαριασμού, ούτε με τον αριθμό των δημοσιεύσεων και τις γλώσσες που χρησιμοποιούνται. Επιπροσθέτως, δεν ανιχνεύτηκε σημαντική στατιστική συσχέτιση μεταξύ της διάδρασης των χρηστών και της ημέρας, ώρας και ύπαρξης βίντεο σε μια δημοσίευση. Αντίθετα, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, η θεματολογία της δημοσίευσης, η χρήση hashtag, παραπομπών και κειμένων από 101 έως 150 χαρακτήρες δίνουν σημαντικά στατιστικά αποτελέσματα. Keywords: NTOs, destination marketing, facebook, instagram, travel2.0
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Εθνικοί Οργανισμοί Τουρισμού, τουριστικό μάρκετινγκ, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, facebook, instagram, travel2.0
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
118
Αριθμός σελίδων:
127
Διπλωματική Κουρούσια (4:20).pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο