Διερεύνηση της κατανόησης του πραγματικού αριθμού στη μετάβαση από τους ρητούς αριθμούς από μαθητές και εκπαιδευτικούς

Διπλωματική Εργασία uoadl:2920984 137 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-07-31
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Νασιοπούλου Ελπίδα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δ. Πόταρη (Επιβλέπουσα), Καθηγήτρια ΕΚΠΑ
Θ. Ζαχαριάδη, Καθηγητής ΕΚΠΑ
Κ. Π. Χρήστου, Επικ. Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση της κατανόησης του πραγματικού αριθμού στη μετάβαση από τους ρητούς αριθμούς από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση της κατανόησης του πραγματικού αριθμού στη μετάβαση από τους ρητούς αριθμούς από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να καλύψει βιβλιογραφικά την έρευνα της Διδακτικής των Μαθηματικών γύρω από την έννοια των άρρητων αριθμών, ως έννοια-κλειδί για τη διδασκαλία και την κατανόηση των πραγματικών αριθμών.
Μελετώντας τη βιβλιογραφία, σημειώνεται πως η ιδέα οι ρητοί, ενώ είναι πυκνοί, δεν καλύπτουν κάθε σημείο της συνεχούς αριθμογραμμής των πραγματικών αριθμών είναι εκ φύσεως δύσκολη οδηγώντας σε επιστημολογικά και γνωστικά εμπόδια. Υπογραμμίζεται ότι η έννοια του άρρητου αριθμού είναι ουσιαστική στη μετάβαση από τους ρητούς στους πραγματικούς αριθμούς, για αυτό απαιτείται προσεκτική διδασκαλία, για να επιτευχθεί κατάλληλα η ανάπτυξη της έννοιας του αριθμού.
Κλείνοντας, φάνηκε πως έργα με αναπαραστάσεις των αριθμών και η βαθιά γνώση της ισοδυναμίας των ορσιμών τους, επιτρέπουν την ανάπτυξη πλουσιότερων στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων και ενισχύουν τον αφηρημένο συλλογισμό. Παράλληλα, τέτοιες δραστηριότητες αποκαλύπτουν τη συνοχή του αντικειμένου μελέτης των Μαθηματικών.
Ο στόχος της διδασκαλίας των πραγματικών αριθμών ως ένα συνεκτικό αριθμητικό σύστημα, θα μπορούσε να οργανωθεί στη βάση της εμπειρικής μέτρησης και της λογικής αναπροσαρμογής της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
άρρητοι, ρητοί, πραγματικοί, μετάβαση στους πραγματικούς αριθμούς, διδασκαλία πραγματικών αριθμών
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
215
Αριθμός σελίδων:
97
Νασιοπούλου_ΔΕ_2020.pdf (589 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο