Μονάδα:
Κατεύθυνση ΓλωσσολογίαΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-12
Συγγραφέας:
Ζαχαριάδου Ευδοξία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σπυριδούλα Βαρλοκώστα, Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Γλωσσολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ.
Μαρία Ιακώβου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Γλωσσολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ
Άγγελος Λέγγερης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Γλωσσολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πειραματική ανάλυση του αυτιστικού λόγου στην ελληνική: Κατανόηση και παραγωγή των αντωνυμιών «εγώ» και «εσύ»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πειραματική ανάλυση του αυτιστικού λόγου στην ελληνική: Κατανόηση και παραγωγή των αντωνυμιών «εγώ» και «εσύ»
Περίληψη:
Η εργασία παρουσιάζει ευρήματα στο λόγο ελληνόφωνων παιδιών που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού (ΔΑΦ ή ASD). Συγκεκριμένα, εξετάστηκε η κατανόηση και η παραγωγή των προσωπικών αντωνυμιών α’ ενικού «εγώ» και β’ ενικού προσώπου «εσύ». Η δοκιμασία περιελάμβανε ένα ενιαίο τεστ για κατανόηση και παραγωγή, με τη χρήση φωτογραφιών του κάθε παιδιού και της εξετάστριας. Συμμετείχαν 15 παιδιά με ΔΑΦ, υψηλής λειτουργικότητας και 15 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, ως ομάδα ελέγχου. Τα αποτελέσματα δεν έδειξαν διαφορά στην ικανότητα κατανόησης και παραγωγής των συγκεκριμένων αντωνυμιών ανάμεσα στα παιδιά με ΔΑΦ και στα τυπικά παιδιά. Καταδεικνύει ότι τα παιδιά υψηλής λειτουργικότητας έχουν λιγότερα αυτιστικά στοιχεία στο λόγο τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
αυτισμός, ΔΑΦ, λόγος, ελληνικά, αντωνυμίες.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
54