Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις των σεισμών στους μαθητές και η διαχείρισή τους από τις σύγχρονες σχολικές μονάδες: Αναζήτηση αποτελεσματικών στρατηγικών διαχείρισης σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2922139 176 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Καταστροφών και Κρίσεων
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-08
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μαργαρίτου Ζωή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ.Ε. Λέκκας, Καθηγ. ΕΚΠΑ
Δ. Ρούκας Ψυχίατρος -Ψυχοθεραπευτής
Δρ. Χ. Ντρίνια, Καθηγ. ΕΚΠΑ
Δρ. Α. Αντωναράκου, Καθηγ. ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις των σεισμών στους μαθητές και η διαχείρισή τους από τις σύγχρονες σχολικές μονάδες: Αναζήτηση αποτελεσματικών στρατηγικών διαχείρισης σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις των σεισμών στους μαθητές και η διαχείρισή τους από τις σύγχρονες σχολικές μονάδες: Αναζήτηση αποτελεσματικών στρατηγικών διαχείρισης σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο
Περίληψη:
Οι σεισμοί είναι φαινόμενα που εντάσσονται στην κατηγορία των φυσικών καταστροφών, δεδομένου ότι ανάλογα με την ένταση τους μπορεί να επιφέρουν πληθώρα υλικών καταστροφών ακόμη και ανθρώπινες απώλειες. Ένας σεισμός, όταν εκδηλωθεί, μπορεί να επηρεάσει ψυχολογικά έναν μαθητή και να του δημιουργήσει τραύματα, με άμεσο αρνητικό αντίκτυπο σε μαθησιακό και κοινωνικό επίπεδο. Τούτων λεχθέντων, φαίνεται ότι το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας για την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων απέναντι στο σεισμικό φαινόμενο ολοένα και αυξάνεται.
Με το σκεπτικό αυτό συντάσσεται και η ανά χείρας μελέτη, καθώς το ζήτημα που τίθεται είναι μείζονoς σημασίας, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε σεισμικότητα στην Ευρώπη και την έκτη παγκοσμίως. Με πιο απλά λόγια, στόχος της παρούσας έρευνας είναι η συστηματική καταγραφή και αποτίμηση των ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων των σεισμών στους μαθητές και η διερεύνηση των κατάλληλων εκπαιδευτικών στρατηγικών για μια πλήρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του υπό εξέταση φαινομένου στο έμψυχο δυναμικό των σύγχρονων σχολικών μονάδων (μαθητές, εκπαιδευτικοί, διευθυντές, γονείς), με γνώμονα τη διεθνή και εγχώρια εμπειρία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
σεισμός, φυσικές καταστροφές, σχολική μονάδα, αντισεισμική συνείδηση, εκπαιδευτικές στρατηγικές δράσης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
65
Αριθμός σελίδων:
57
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΟΥ ΖΩΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (1).pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.