Η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη σχολική ευεξία και τη γονικότητα σε εφήβους μαθητές

Διπλωματική Εργασία uoadl:2924803 152 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-19
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Δέτσικα Ευλαμπία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παναγιώτης Λιανός, Δόκτωρ, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη σχολική ευεξία και τη γονικότητα σε εφήβους μαθητές
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη σχολική ευεξία και τη γονικότητα σε εφήβους μαθητές
Περίληψη:
Ένα βασικό θέμα που χρειάζεται να λαμβάνεται υπόψιν από το σύνολο των μελών της σχολικής κοινότητας αποτελεί η σχολική ευεξία των εφήβων. Η τελευταία στοχεύει στο να αποκτήσουν τα μέλη της σχολικής κοινότητας μια ψυχική ευεξία κατά τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής. Σύμφωνα με τον Aldhafri (2011), έχει αποδειχθεί πως ορισμένα στυλ γονικότητας επηρεάζουν τη σχολική ευεξία των παιδιών. Η παρούσα έρευνα πραγματοποιείται με σκοπό να εξεταστούν οι έννοιες της σχολικής ευεξίας και της γονικότητας και να ερευνηθεί η συσχέτιση που υπάρχει μεταξύ τους. Επιπλέον, μελετάται η σημασία της γονικότητας σε έφηβους μαθητές και η συσχέτιση που εντοπίζεται μεταξύ των δυο εννοιών. Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 310 μαθητών Α’ και Β΄ Λυκείου σχολείων της ευρύτερης περιοχής της Αττικής. Τα μέσα συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν είναι: α) το ερωτηματολόγιο της σχολικής ευεξίας που περιλαμβάνει 8 ερωτήσεις και β) το ερωτηματολόγιο EMBU-C, το οποίο μελετάει τη μεταβλητή της γονικότητας. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη στατιστική ανάλυση της έρευνας δείχνουν ότι η σχολική ευεξία εξαρτάται, κατά κύριο λόγο, από τη σχολική επίδοση των μαθητών. Επιπλέον, φάνηκε ότι η σχολική ευεξία των εφήβων εξαρτάται και από τη συναισθηματική ζεστασιά της μητέρας και από την απόρριψη του πατέρα. Τέλος, προέκυψε ότι υπάρχουν κάποιες μικρές διαφορές στα δημογραφικά στοιχεία, καθώς ως προς το φύλο, τα κορίτσια φάνηκαν να έχουν ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα σχολικής ευεξίας και η ανεργία και των δυο γονέων φάνηκε να έχει αρνητική συνάφεια με τη σχολική ευεξία των μαθητών. Ωστόσο κάποια άλλα στοιχεία όπως το με ποιον γονέα ζούνε οι μαθητές ή το εκπαιδευτικό επίπεδο των γονέων δεν φάνηκαν να σχετίζονται με τη σχολική ευεξία των μαθητών. Συμπερασματικά, προτείνεται η ενίσχυση της σχολικής ευεξίας των εφήβων μαθητών μέσα από προγράμματα και πρόληψης και παρέμβασης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
σχολική ευεξία, διαστάσεις γονικότητας, εφηβεία
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
68
Αριθμός σελίδων:
76
Δ.Ε. Δέτσικα Ευλαμπία Τελικό.pdf (1010 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο