"Dialogorientierte künstliche Intelligenz. Die Entwicklung eines Chatbots zur Bereitstellung technischer Unterstützung im IT-Bereich."

Διπλωματική Εργασία uoadl:2925977 210 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διεπαφές Γλωσσολογίας και Διδακτικής
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-11-04
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Kaetelhut Christina Maria
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλεξανδρή, Χριστίνα: Αναπλ. Καθηγήτρια, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Μπατσαλιά, Φρειδερίκη: Καθηγήτρια, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Μπαλάση, Ευδοκία: Αναπλ. Καθηγήτρια, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
"Dialogorientierte künstliche Intelligenz. Die Entwicklung eines Chatbots zur Bereitstellung technischer Unterstützung im IT-Bereich."
Γλώσσες εργασίας:
Γερμανικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"Τεχνητή νοημοσύνη προσανατολισμένη στον διάλογο. Η ανάπτυξη ενός chatbot για παροχή τεχνικής υποστήριξης στον τομέα της πληροφορικής."
Περίληψη:
Στην παρούσα διπλωματική εργασία δώσαμε μία επισκόπηση της τεχνολογικής ανάπτυξης και της αρχιτεκτονικής δομής των chatbots. Τα chatbots είναι συστήματα διαλόγου που βασίζονται σε κείμενο και στοχεύουν στην αυτοματοποίηση συνομιλιών. Στόχος στον επιλεγμένο τομέα εφαρμογής (Λογισμικό-Software) είναι η επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά τη χρήση του λογισμικού. Τα διαλογικά συστήματα στοχεύουν στην αυτοματοποίηση μερικής αντιμετώπισης προβλημάτων σε κέντρα εξυπηρέτησης χρησιμοποιώντας διαλόγους που βασίζονται σε κείμενο. Περιγράψαμε τα βασικά χαρακτηριστικά των chatbots, ενώ συγκρίναμε τις μεθόδους κατασκευής τους, ως προς το τελικό αποτέλεσμα και την εύρυθμη λειτουργία τους. Επιπλέον, εξετάσαμε έναν αριθμό συνομιλιών αντιμετώπισης προβλημάτων που περιγράφονται στη βιβλιογραφία του συστήματος διαλόγου και συζητήσαμε τις βασικές στρατηγικές αξιολόγησης που διατίθενται επί του παρόντος για τέτοια chatbots. Παρουσιάζονται οι γλωσσολογικές έννοιες της πραγματολογικής ανάλυσης, του διαλόγου και της επικοινωνίας ανθρώπου-μηχανής, καθότι παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη συστημάτων, που είναι σε θέση να ερμηνεύσουν τον ανθρώπινο λόγο, να καταλάβουν σωστά την πρόθεση μιας εκφερόμενης πρότασης και να απαντήσουν στον άνθρωπο δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ότι διακατέχονται από αντίληψη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Διαλογικά Συστήματα, Υπολογιστική Γλωσσολογία, Επικοινωνία Ανθρώπου-Μηχανής, Πραγματολογία, Γλωσσική Διάδραση, Επικοινωνιακός σκοπός, Επιτέλεση γλωσσικών πράξεων, Διάλογος, Αρχή της Συνεργασίας, Διαλογικά Σενάρια, Τομέας Εφαρμογής, Ανάκτηση πληροφορίας, Ταξινόμηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
64
Αριθμός σελίδων:
76
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Masterarbeit_Kaetelhut.pdf
844 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.