Innovative methods for teaching Ethics: Art as a tool for reflections on bioethics, An educational scenario

Επιστημονική δημοσίευση - Άρθρο Περιοδικού uoadl:2926542 210 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας
Τίτλος:
Innovative methods for teaching Ethics: Art as a tool for reflections on bioethics, An educational scenario
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Αγγλικά
Περίληψη:
Art is the basic mean which creates the environment to unveil to young
people crucial issues of ethics, arising from the breakthrough in all fields
of sciences. With the use of paintings and drama, educators hold an informal
but innovative tool to complement the process of science education. The
students undertake several roles during the whole procedure (actors, audience,
members of committees, commentators, debate members). Art,
through various activities, intrigue young learners to think, explore and confront
ethical issues referring to sciences, that with the formal educational
type of teaching they couldn’t understand.
Έτος δημοσίευσης:
2018
Συγγραφείς:
Vasileios Fanaras
Konstantina Georgiadou
Περιοδικό:
Επιστημονική Επιθεώρηση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Ορθόδοξη Χριστιανική Θεολογία και Θρησκευτικός Πλουραλισμός», Διάλογος: «Σπουδές στη Θεολογία"
Εκδότης:
ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Τόμος:
9
Αριθμός / τεύχος:
1
Σελίδες:
483-492
Λέξεις-κλειδιά:
Art, Ethics, Bioethics, Education, innovative teaching
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θρησκεία
ΕΑΠ-9-2018-FANARAS GEORGIADOU.pdf (6 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο