Fremdsprachenerwerb aus dem Blickwinkel der Eye Tracking Methode

Διπλωματική Εργασία uoadl:2929226 186 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Γλωσσολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-11-26
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μαριάμ Μόρφη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Winfried Lechner, καθηγητής του τμήματος Γερμανικής Φιλολογίας (ΕΚΠΑ)
Αγγελική Τσόκογλου, αναπληρώτρια καθηγήτρια του τμήματος Γερμανικής Φιλολογίας (ΕΚΠΑ)
Ευδοκία Μπαλάση, αναπληρώτρια καθηγήτρια του τμήματος Γερμανικής Φιλολογίας (ΕΚΠΑ)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Fremdsprachenerwerb aus dem Blickwinkel der Eye Tracking Methode
Γλώσσες εργασίας:
Γερμανικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κατάκτηση ξένης γλώσσας από τη σκοπιά της μεθόδου "Eye Tracking"
Περίληψη:
Τα φαινόμενα της παγκοσμιοποίησης και της μετανάστευσης καθιστούν το μοντέλο της ευρύτερης γλωσσομάθειας ως ένα απαραίτητο εργαλείο επιβίωσης. Η κατάκτηση των ξένων γλωσσών όμως αποδεικνύεται ως μια πολυσύνθετη και δύσκολη διαδικασία. Η εργασία λαμβάνοντας υπόψη τη συνθήκη αυτή, έβαλε στο επίκεντρο τον ίδιο το μαθητή και τον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνεται γνώση. Συγκεκριμένα περιγράφονται οι ψυχογλωσσολογικές ικανότητες του ατόμου, τα στάδια κατάκτησης τόσο της μητρικής όσο και της ξένης γλώσσας, παρατηρώντας ομοιότητες και διαφορές, που πλαισιώνονται και από τις σχετικές γλωσσολογικές θεωρίες. Στη συνέχεια αναλύονται παραδειγματικά γραμματικά λάθη, που εντοπίζονται κατά την διαδικασία εκμάθησης της Γερμανικής ως ξένη γλώσσα, τα οποία αποτυπώνονται και αναλύονται σε επιστημονικές μελέτες με τη χρήση της μεθόδου του Eye Tracking και αναφέρονται στην εργασία αυτή. Παρατηρήθηκε ότι η μέθοδος του Eye Tracking, ως βλεμματικός καταγραφέας σε πραγματικό χρόνο, δίνει σημαντικά στοιχεία ως προς τη διαδικασία πρόσληψης ή μη της πληροφορίας, αφήνοντας πρόσφορο έδαφος για περισσότερη έρευνα. H μεταπτυχιακή αυτή εργασία προσπαθεί να δώσει μια άλλη οπτική γωνία με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση της λειτουργίας του εγκεφάλου μας και τον τρόπο μάθησής μας. Πέραν τούτου, μέσω αυτών των ερευνών, δίδονται σημαντικά στοιχεία ακόμα και στον καθηγητή ξένων γλωσσών, τα οποία μπορεί να φανούν χρήσιμα στην βαθύτερη κατανόηση των γραμματικών λαθών, που ίσως οδηγήσουν σε μια άλλη προσέγγιση στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Κατάκτηση ξένης γλώσσας, Εye Tracking Method
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
38
Αριθμός σελίδων:
51
Masterarbeit Eye Tracking Morfi.pdf (744 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο