ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ: ΣΧΕΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Διπλωματική Εργασία uoadl:2933117 153 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-21
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Τσιανάκα Αργυρώ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βασιλική Οικονομοπούλου, Δρ., ΕΔΙΠ ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Τζίνα Καλογήρου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Θανάσης Νάκας, Ομ. Καθηγητής ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ: ΣΧΕΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ: ΣΧΕΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη διδακτική ενότητα της Λογοτεχνίας στην Α΄ Λυκείου «Παράδοση και Μοντερνισμός στη Νεοελληνική Ποίηση». Επιχειρήθηκε μια ενδελεχής προσπάθεια ανάλυσης των θεωρητικών προσεγγίσεων και των παιδαγωγικών αρχών που διέπουν το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, που προτάθηκε το 2011 για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας (ΦΕΚ 1562/2011), το οποίο αποτελεί τον πυλώνα για την ολιστική προσέγγιση της λογοτεχνίας ως πεδίου παραγωγής πολιτισμού. Το Νέο αυτό Πρόγραμμα Σπουδών, το οποίο, από το 2011 ως σήμερα, αποτελεί το έρεισμα δόμησης μιας νεωτεριστικής προσέγγισης του μαθήματος της Λογοτεχνίας στη διδακτική πράξη, συνεξετάστηκε με τις οδηγίες που εκπονήθηκαν από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Νέο πρόγραμμα σπουδών (MIS 295450), αλλά και τις αναλυτικές οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας της τρέχουσας σχολικής χρονιάς (143602/Δ2/17-9-2019). Στόχος αυτής της διερεύνησης αποτέλεσε η ανάγκη εκπόνησης μιας ολοκληρωμένης διδακτικής πρότασης για τη διδακτική ενότητα «Παράδοση και Μοντερνισμός στη Νεοελληνική Ποίηση» για τη Λογοτεχνία στην Α’ Λυκείου, η οποία ανταποκρινόμενη ολοκληρωτικά στις επιταγές του Νέου προγράμματος, είναι δυνατόν να υλοποιηθεί στο πλαίσιο μιας πραγματικής σχολικής τάξης, η οποία εμφανίζει όλα τα προβλήματα ετερότητας και μαθησιακής ποικιλομορφίας της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Ποίηση, Σχέδια μαθήματος, Λύκειο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
75
Αριθμός σελίδων:
125
Διπλωματική Εργασία - Αργυρώ Τσιανάκα.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο